Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Stopper tidligere sesjoner, vennligst vent. (tar for lang tid - kan man avslutte raskt?)

av Anonymous

Hvis man har aktive sesjoner i VB fra tidligere så vil man ved neste pålogging få spørsmål om man ønsker å avslutte tidligere sesjoner. Svarer man ja på dette tar dette veldig lang tid.

 

Meldingen er:  Stopper tidligere sesjoner, vennligst vent. 

Hos oss er det da en telling fra 1 til over 1000 (klienter) og dette kan da ta opptil 10 min for en bruker og om bruker har avbrutt stoppingen så vil det være 2 tidligere sesjoner å stoppe så tar det enda lengre tid. 

Er det noe som kan gjøres for å avslutte dette raskere på brukeren det gjelder? Uten å ta VB prosessen? Jeg har vært inne i Felles Tabeller - Logger "Aktive sesjoner" og det tar like lang tid der. Og Aktive sesjoner ser ryddig ut. 

Hvis det er noen som har noe tips til om man kan se noe i SQL eller gjøre en spørring eller se noe i activity monitor gi gjerne beskjed om det. (Head blocker var ikke relevant i vår sak)

 

Må vi rydde ned antall klienter? Mitt inntrykk er at det går tregt for den å starte med tellingen, men at når den først kommer igang går det greit. Men om det er flere sesjoner å stoppe på samme bruker så vil den bruke lang tid på å starte med avslutning av neste sesjon, så teller den greit oppover, så stopper det opp og hvis det er flere sesjoner å stoppe så går det sakte igjen. 

 

Jeg savner egentlig litt et verktøy ala det som finnes i Global som Server Manager.

1 SVAR 1
Stig A
PARTNER

av Stig A

Grunnen til at det tar veldig lang tid er fordi ActPrc tabellen i vbsys bygger seg opp over tid. For å få fikset dette må du først kjøre dette SQL scriptet:
USE vbsys truncate table ActPrc

Når dette er gjort så høyreklikker du på vbsys databasen velger Tasks - Shrink - Database og trykk på OK.

Når det er gjort så skal det gå veldig raskt å avslutte tidligere sesjoner.

__________________________________________________________________
Cloud Connection AS avd. Ålesund
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"