Mine områder
Hjelp
Anette_l_jen
CONTRIBUTOR **

Utskriftsoppsett for kontoutdrag/statement med fritekst og andre detaljer

av Anette_l_jen

Finnes det et ferdig utskriftsoppsett for kontoutdrag over åpne poster slik at man kan sende en ferdig statement til kunder hvor det står hvilke poster som er åpne, tilføre egen fritekst, bankdetaljer etc. i formularet, og sende dette rett fra VB standard?

 

3 SVAR 3
Anette_l_jen
CONTRIBUTOR **

av Anette_l_jen

Takk for svar 🙂

Jeg fant ett utskriftsoppsett i vår VB som heter "generalnota" og ser at den har deler av det jeg leter etter. Da blir det til at jeg lager ett nytt formular.

Frode_Antun
PARTNER

av Frode_Antun

Det kan for så vidt gjøres slik også:

Frode_Antun_2-1645968714310.png

Merk at dette er DEMO-data.

Frode_Antun
PARTNER

av Frode_Antun

Hvis du skal ha med alle åpne poster i et kontoutdrag, må du for hver kunde vite perioden for eldste åpne post. Eller kjøre ut et kontoutdrag fra tidenes morgen. Det hørers upraktisk ut i begge fall. Hvis det er de åpne postene det dreier seg om, så kan du skrive ut (og sende) et purrebrev. Så kan du velge å kalle det noe annet, f.eks. oversikt over åpne poster. I standardoppsettet til versjon 16.10 finner du det her: 

Frode_Antun_0-1645962840306.png

Forhandleren din hjelper deg med å importere siste versjon av standardvinduene og gjøre dem tilgjengelig for deg.

 

Du kan lage et kontoutdrag med opplysning kontonr og om det får plass på 1 side, kan det se slik ut:

Frode_Antun_1-1645966102492.png

Men det er ingen mekanisme i VBus for å sende det på epost til kunde. Og er det mer enn 1 side, så blir det bare rot. 

Du må lage et eget formular for dette.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"