Mine områder
Hjelp
Beathe_Rian
CONTRIBUTOR ***

Versjon 16.10.2 - feil ved sending av MVA-oppgave

av Beathe_Rian

Vi har erfart på enkelte klienter at vi får følgende feilmelding. 

Beathe_Rian_0-1648722425453.png

Vi har prøvd å sammenligne oppsettet med andre klienter som går igjennom uten feil, men vi har ikke funnet noen årsak.

Imidlertid kommer rapporten inn i AutoRepport.  Er det noen som har noe tips om hvorfor denne meldingen dukker opp?

@Eddie Bratli har du noe tips her?

Beathe Rian
Folde Regnskap og Rådgivning AS
4 SVAR 4
Godkjent løsning
EddieBratli
VISMA

av EddieBratli

Det kan skyldes at bankkonto ikke er angitt i Bedriftsopplysninger. Mva-melding blir ikke avvist av skatteetaten men det blir gitt melding om at "opplysninger" mangler.


Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community.

Beathe_Rian
CONTRIBUTOR ***

av Beathe_Rian

Hei Eddie,

Takk for tipset.  Vi sjekket en av klientene, og her manglet bankkonto nr, så det virker som du nok en gang hadde rett. 

Beathe Rian
Folde Regnskap og Rådgivning AS
Beathe_Rian
CONTRIBUTOR ***

av Beathe_Rian

Takk for innspill Lena Marie.

Vi hadde lagt inn org.nr både under org.nr og MVA reg.nr.  Vi testet også litt med å legge inn mellomrom mellom org.nr og MVA i feltet MVA reg.nr for å se om dette hadde noen effekt.  Rapporten kommer  inn under AutoReport oppdaget vi etter hvert da vi så at den var kommet inn alle gangene vi hadde testet.  Men av en eller annen årsak kommer feilmeldingen. 

Beathe Rian
Folde Regnskap og Rådgivning AS
Lena Marie Nilsen
CONTRIBUTOR ***

av Lena Marie Nilsen

Sjekk at organisasjonsnummeret er registrert på feltet for momsnummer. Da fikk vi den igjennom

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"