Mine områder
Hjelp
Beathe_Rian
CONTRIBUTOR ***

Versjon 16.10.2 - feil ved sending av MVA-oppgave

av Beathe_Rian

Nå har vi erfart en ny variant av feil ved innsending av MVA-oppgave.

Ved en feil klarte kunden å legge inn en feil mva-kode. Vi oppdaget feilen og har tilbakeført bilaget slik at mva-behandlingen er tilbakeført.

 

Ved innsending av MVA-oppgaven feiler den under validering. Slik vi tolker det feilet den fordi valideringen "oppdaget" føringer mot Avg. kode 12. Både grunnlag og mva-beløp er 0, men kontroller "ser" tydeligvis at det har vært en bevegelse.  Av den grunn feiler den. Vi klarte derfor ikke å sende inn MVA-oppgaven og valgte å sende den inn manuelt.  Finnes det noen måte å "nulle" ut slike bevegelser på?

Beathe_Rian_0-1660815281107.png

@GeirM eller @EddieBratli har dere noe tips?

Beathe Rian
Folde Regnskap og Rådgivning AS
2 SVAR 2
Beathe_Rian
CONTRIBUTOR ***

av Beathe_Rian

Ja, ut i fra forbedringen som blir gjort i v. 16.10.3 så vil denne utfordringen bli løst. Jeg ser at dere har brukt mye tid på testing og utbedring på mva-meldingen.  Bra jobba! 

 

Takk @EddieBratli  🙂

Beathe Rian
Folde Regnskap og Rådgivning AS
Godkjent løsning
EddieBratli
VISMA

av EddieBratli

Det er gjort endringer i versjon 16.10.3 som løser dette. 
Se: http://doc.visma.net/userdoc/business/16.10/nb-no/products/business/reference/r_rel_note_16_10_3_fix...
Videre er det også endringer vedrørende MVA-melding i versjon 16.10.4 og 17.00 som det kan være greit å se på. Release notes for disse versjonene finner du på Nedlastinger Visma Business 

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"