Mine områder
Hjelp
Jan Magne Viko
CONTRIBUTOR **

Visma Business, lønn, dokumentsenter Loggfiler

av Jan Magne Viko

Vi har hatt en visma server i noen år nå, og jeg ser det er samlet seg opp betydelige mengder loggfiler over disse årene som Visma selv ikke sletter, men heller legger i Archive mapper. Er der sånn at alle loggfiler som ligger i Archive mapper er trygge å slette?

 

Noen eksempler:
C:\ProgramData\Visma\Log\Business\Visma.BusinessHost.SyncEngineService\Archive  (Denne skiller seg ut da den ikke har "Logging" mappe før Archive mappen)

C:\ProgramData\Visma\Visma.Workflow.Server.AutoimportService\15.10\Logging\Archive
C:\ProgramData\Visma\Visma.Workflow.Server.DocumentCountService\15.10\Logging\Archive
C:\ProgramData\Visma\Visma.Workflow.Server\15.10\Logging\Archive

C:\ProgramData\Visma\Visma.Workflow.Server.ODBridgeService\15.10.1\Logging\Archive

C:\ProgramData\Visma\Visma.Workflow.Server.AutoinvoiceService\15.10\Logging

3 SVAR 3

av Owe Bernt Robertsen

Vi kjører følgende Task Scheduler på Visma serveren hver natt kl. 03:00 som fjerner alle log filer som er eldre en 30 dager

Program/Script:

C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\powershell.exe

Arguments:

"Get-ChildItem C:\ProgramData\Visma\*.log -Recurse |Where-Object {($_.LastWriteTime -lt (Get-DAte).AddDays(-30))} |Remove-Item"

 

Jan Magne Viko
CONTRIBUTOR **

av Jan Magne Viko

Supert, takk for svar 🙂

Godkjent løsning
magnusalex
PARTNER

av magnusalex

De kan trygt slettes 🙂 Jeg pleier å la noen av de siste filene ligge igjen i tilfelle jeg trenger en logg, men det er heller ikke nødvendig.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"