Mine områder
Hjelp
FranKeRS
CONTRIBUTOR *

Visma Business vil ikke skrive til Excel

av FranKeRS

Visma Business Versjon 16.10.2

 

En av våre maskiner vil ikke skrive til Excel. Det kommer opp "Produserer rapport". Men Excel åpnes ikke.

 

Microsoft® Excel® for Microsoft 365 32-biters MSO (Version 2305 Build 16.0.16501.20074)

 

Noen som har tips?

 

Frank

5 SVAR 5
Frode_Bøe
CONTRIBUTOR **

av Frode_Bøe

Jeg har sett gjennom disse hjemmekontor-tider at noen har installert lokal hjemme-printer på PC og valgt den som default printer.   Når de kommer tilbake til kontoret, vil default-printeren naturligvis være frakoblet.   Virker som print til excel-funksjonen i Visma gjør et oppslag mot default-printeren før den skriver til excel.   Opplevd både manglende print og plutselig lukking av Visma pga dette.  Forsøk å endre defalt-printeren i Windows til en tilkoblet printer.

FranKeRS
CONTRIBUTOR *

av FranKeRS

Takk for svar. Excel er så vidt jeg kan forstå installert lokalt på egen PC.

 

Sti til exe-fil: C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\EXCEL.EXE

Frode_Antun
PARTNER

av Frode_Antun

Og da antar jeg at VBus-klienten også er installert og kjøres lokalt på egen PC...?

Hvis du kjører VBus på terminalserver, så må Excel være installert på terminalserver.

FranKeRS
CONTRIBUTOR *

av FranKeRS

Nå begynner vi å bevege oss rett over grensen av mitt kunnskapsnivå her. 🙂

 

Men, joda. Vbus (32bit) kjører lokalt på PC'en. Om dette er riktig Vbus, aner ikke jeg..

 

Det har fungert tidligere. Mulig det sluttet og fungere etter oppgradering fra Office 2013, eller var det 2016 til Office 365.

Frode_Antun
PARTNER

av Frode_Antun

Excel må være installert lokalt (på egen PC eller på den terminalserver benyttes).

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"