Mine områder
Hjelp
Wilfred Karlsen
CONTRIBUTOR *

Visma Web Faktura og purringer fra Visma Business

av Wilfred Karlsen

Hei! Vi har flere kunder som fakturerer i Visma Web Faktura, mens purringer jo må sendes fra Visma Business. Toveis kommunikasjonen mellom programmene er ufullstendig.

Er det noen som har tips for hvordan purringer kan effektiviseres, helst inkludert fakturakopier?
Vi har versjon 11.0, men venter å få installert versjon 14.2 om få dager.

2 SVAR 2
Tina123
PARTNER

av Tina123

Vi har kunder som purrer fra Webfaktura. Det ligger litt info om dette hvis du søker på webfaktua, men jeg kan skrive litt her:

I Abonnentet kan du Krysse av for Vis innbetalte poster hvis betalinger skal overføres fra Visma Business slik at klienten kan se hvilke fakturaer som er betalt.

Purrelisten viser forfalte / ikke-betalte fakturaer. Dette valget har du kun dersom du mottar innbetalingene fra regnskapsbyrået (kode satt av regnskapsfører).

Fra purrelisten kan du sende betalingspåminnelse (purring) på forfalte faktura. Du kan selv velge hvilken faktura du vil purre.

Purrelisten gir mye av den samme informasjon som fakturaarkivet, men i tillegg kan du:

  • sende betalingspåminnelse
  • se hvor mange purringer du har sendt
  • se siste purredato

Du velger å sende en betalingspåminnelse ved å klikke i kolonnen merket P  

Purringen blir sendt i e-post. Samme e-postadresse som faktura ble sendt til, foreslås, men den kan endres. Standard tekst i e-posten kan vedlikeholdes av regnskapsfører under Mitt firma | Byrå, men den kan endres før sending om ønskelig.

I tillegg inneholder Purrelisten firmaets telefonnummer og fakturaens e-postadresse for å forenkle tilgang på kontaktinformasjon. 

 

NB! Dersom du ikke har Purreliste som menyvalg, får du ikke automatisk innbetalinger fra regnskapsbyrået.

 

Wilfred Karlsen
CONTRIBUTOR *

av Wilfred Karlsen

Takk for svar! 🙂

Ja, jeg kjenner til den løsningen, og det kan vel fungere i enkle forhold.

Om det er et lite avvik pga a konto, feilbetaling osv, blir ikke posten merket "Betalt" i Web Faktura.

Men, det var vel det jeg tenkte, løsningen er ikke tenkt å være integrert med noe økonomisystem.

Må finne på noe annet! 🙂

mvh Wilfred Karlsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"