Mine områder
Hjelp
Jørn Wiik
CONTRIBUTOR ***

"Mistet" bilag i Visma Business fra Dokumentsenteret

av Jørn Wiik

Hei

Vi har opplevd at behandlet bilag i dokumentsenteret som er overført til Visma Business er blitt borte fra VB. Vi finner bilagene i arkiv i dokumentsenter med både Visma-id og bilagsnummer. Men ved søk på bilag i VB eller spørring på leverandøren så finner vi ikke igjen bilaget. Med bilaget så mener jeg hele føringen, ikke bildet. Er det noen som har en teori på hva som kan ha gått galt her?

3 SVAR 3
Jørn Wiik
CONTRIBUTOR ***

av Jørn Wiik

Har spurt Visma via vår forhandler, her er svaret fra Visma:

"Dette er dessverre en feil som skjer hos noen få. Vi har en sak hos utvikling på dette"

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

Umiddelbart så mistenker jeg at bunten ble slettet istedenfor å bli bokført.

 

Ved overføring fra dokumentsenteret så tildeles bilaget et bilagsnummer, Visma-id'en har den allerede fra dokumentsenteret, MEN det skapes kun en bunt i "ikke oppdaterte bunter". Hvis du deretter sletter denne bunten så får ikke dokumentsenteret beskjed om dette. Dokumentsenteret vil stadig vise til bilagsnummeret selv om bilaget aldri ble bokført.

 

Vet ikke om det er slik i ditt tilfelle, men jeg har observert dette noen ganger hos oss.

 

 

Jørn Wiik
CONTRIBUTOR ***

av Jørn Wiik

Har vært inne på den tanken jeg også, og utelukker ikke at det kan ha skjedd uten at noen mener det. Det som er så rart er at det kan være et bilag midt inni bunten som er blitt borte.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"