Mine områder
Hjelp
Marit Fuglem
CONTRIBUTOR **

Arbeidstid pr sone-manglende kommunenr

av Marit Fuglem

Hvordan  får man merket alle ordrene med kommunenr? Det ligger postnr på ordrene, men ikke alle er merket med kommunenr i listen arbeidstid pr sone. Kjører med versjon 5.31.03.

6 SVAR 6

av Anne Haagensen

Hei!

Denne meldingen har blitt lagt inn to ganger, svart på den andre.

Trine Amundsen
CONTRIBUTOR **

av Trine Amundsen

Hei!

 

Får denne meldingen;

"Kommunenummer mangler på ordren.

Tilkobling avbrytes!"

 

da jeg prøver å hente adressen mv til Boligmappa.

Den henter den/de som bor på adressen, men så får jeg denne feilmeldingen.

 

Bruker Visma Contracting... noen som har vært bort det samme?

Frustrert....

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Problemet er retta.

Feilen skyldtes at det på arbeidsstedets adresse på ordre var registrert postnummer som om det skulle være et alfabetisk felt og ikke et numerisk felt. Da fant ikke programmer kommunen og sonenummeret.

Tilsvarende problem for listeprogram «Arbeidstid per sone» er også retta.

De som har dette problemet kan kontakte Support for å få tilsendt programmene.
Sender dere en e-post så skal dere få en e-post tilbake med programmene om dere selv kan lagre dem.

 

NB!
Hvis Contracting ikke er oppgradert til versjon 5.31.04 og denne installeres etter disse 2-3 programmene, må de installeres på nytt etter oppgradering til 5.31.04.
(Programmene vil bli med i neste fix som bli nr. 5.)

 

 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg fikk inn data fra en kunde som også hadde problem med at lønnstakere ikke ble rapportert på avvikende soner i henhold til arbeidssted.
Jeg danna ny A-melding og da ble det riktig.

Pass på at dere har lagt inn siste versjon av Visma Contracting (som nå er versjon 5.31.04) og dann A-melding på nytt.

Hvis det fortsatt er feil så må dere henvende dere til Support og sende inn data.

 

NB! Liste «Arbeidstid per sone» har fortsatt denne feilen og vil bli retta.

Marit Fuglem
CONTRIBUTOR **

av Marit Fuglem

Det er ikke feil i registrene, men det er at de ikke kommer med på listen over arbeidstid pr sone. Mange ordrer har samme postnr, men det er bare noen som får kommunenr på seg i nevnte liste.

 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Kommunenummer tas fra postnummerkatalogen.
Det postnummeret som ligger på ordrens leveringsadresse benyttes for å finne kommunenummer og deretter sone for arbeidsgiveravgift.
Jeg kan ikke se at det mangler kommunenummer på noe av postnumrene i tidligere postnummerkatalog.
Når det gjelder sone for arbeidsgiveravgift er denne angitt for alle kommuner (med unntak av kommune 2100 Svalbard til 2211 Jan Mayen som ikke finnes i skattevesenets soneoversikt).

Jeg vedlegger siste data jeg har for postnummer og kommuner.
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"