Mine områder
Hjelp

Beløpsfeil i EHF fakturaer

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

 

Vi har fått følgende feilmelding på 2 EHF fakturaer: SEND ERROR (REASON: EHF output failed for PEPPOL: [8b3d1353-8892-4d2b-b29f-6b26a8b87c2f] [NONAT-T10-R026]-Invoice line amount MUST be equal to the price amount multiplied by the quantity plus charges minus allowances at line level)

Tolker dette som at varestykkpris ganget med antall, pluss avgifter, minus rabatter skal være lik fakturalinjen.

Ser at EHF fakturaene trekker fra rabatten først så legger den til mva-beløp. Men dette er vel riktig?

De fakturaene som har feilet har rabatt på alle varelinjer, men ved samme fakturering var det flere fakturaer med rabatt bare på noen av varelinjene. Disse er gått igjennom helt fint. Å her er det regnet på samme måte.

Hva er det jeg ikke ser?

Cathrine 

8 SVAR 8
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Fix 3 for 5.31 (5.31.03) er lagt ut på nedlastingssidene.
Den inneholder også denne rettelsen.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi har funnet feilen og korrigert programmene.
Programmene vil bli lagt ut på oppgradering (Fix 3) i uke 10, men kan lastes ned herfra (se nedenfor).

HVA KAN GJØRES:

Hvis dere ønsker å sende avviste fakturaer om igjen:
Før dere legger inn nye programmer må dere må kjøre autokredit på fakturaer som er feil (uten at de blir sendt de til Autoinvoice).
Så må dere legge inn programmene, registrere fakturaer på nytt og kjøre de ut.

Har dere fakturaer som er registrert, men ikke sendt:
Etter at dere har lagt inn programmene må dere hente opp hvert fakturaforsalg dere har registrert og trykke [Enter] gjennom hver eneste varelinje gjennom hele fakturaen.
Da rekalkuleres varelinjene så de blir korrekte.
(Alternativet er å slette fakturaforslagene og registrere de på nytt.)


Haster det kan programmene lastes ned herfra.
Hvordan det gjøres avhenger av din Windows og din nettleser:
a) Klikk på det enkelte program og det algres i ei mappe på dein PC som kalles "Nedlastinger" (Downloads". Herfra må du flytte de til  banen  \Contracting\Prog\  på deres server (svar Ja på å erstatte/overskrive eksisterende programmer).
b) Klikk på det enkelte program, klikk på pila til høyre for «Lagre» (Save) velg «Lagre som» (Save as) og finn fram til banen   \Contracting\Prog\ på deres server   (svar Ja på å erstatte/overskrive eksisterende programmer).

Trenger dere assistanse kontakt vår supportavdeling.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg forsøker å få tak i noen hos Maventa, de som jobber med Autoinvoice, men jeg tror ikke på noen løsning denne uka.

De som ikke kan vente kan reprinte de med avkryssing for e-post, hvis mottaker godtar det.

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hva vil dette si? At dette kan dra ut i tid før det blir "fikset"?

Tenker på om vi bør sende disse fakturaene på andre måter.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det er noe spesielt med EHF og PEPOL.
Vi mener det er normalt å trekke rabatt fra ei varelinje før vi legger på MVA, men det ser ut som PEPOL gjør det motsatt.
Det vil kunne resultere i øredifferanser.
Vi er i kontakt med andre utviklere som også har samme problemstilling.
NB! Jeg forutsetter at dere kjører Visma Contracting versjon 5.31.01 eller høyere for det ble foretatt en endring i denne fixen. 

Ellen Hillestad
CONTRIBUTOR *

av Ellen Hillestad

Vi har og samme problem, har to fakturaer eg ikke får igjennom.

 

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Vi har nå oppgradert og jeg har prøvd å sende disse på nytt. Fikk samme feilmelding.....

Cathrine

av Anne Haagensen

Hei!

Oppgrader til versjon 5.31.02, det er gjort noen forbedringer i AutoInvoice.

Send en reprint av samme faktura og fortell om alt er i orden da. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"