Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Beregning av arbeidsgiveravgift

av Anonymous

Jeg kjørte versjon 5.30.02 da jeg oppdaterte lønn for november. Ser at systemet ikke har beregnet arbeidsgiveravgift. Det har kun blitt beregnet arbeidsgiveravgift av skyldige feriepenger. Er feilen rettet i 5.30.03 eller er det en feil hos meg?

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Ja, dersom du har versjon 5.30.03 eller nyere skal dette gå helt fint:)

Irene Carlsen
CONTRIBUTOR *

av Irene Carlsen

Må spørre for sikkerhets skyld:  Vi kjører termin 6 for skatt og arb. avgift som tidligere ?  - og hva med moms for termin 6 ? 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Ja, det står riktig under firmaopplysningene, men må aktiveres på nytt etter nytt program er lagret. Ja, det må da føres manuelt for november og se godt på lønnen før neste oppdatering.  Er testet av flere og alt skal være i orden i 5.30.03:)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Anne.  Det stod riktig under Firmaopplysninger lønn, men nå har jeg lagt det inn på nytt. Så får jeg bare føre arbeidsgiveravgiften for november manuelt.  Jeg har oppdatert til 5.30.03 i dag. Så får jeg bare sjekke nøye før jeg oppdaterer desember lønna, at det beregnes arbeidsgiveravgift.   

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei Kari Anne!

Noen opplever å få 0 i sats for arbeidsgiveravgift ved Terminoppgave, men feilen er korrigert i 5.30.03.

Kunder som opplever dette må legge inn fix 03, deretter gå inn i Firmaopplysninger lønn, gjøre nytt valg på Næringsunntakt og lagre på nytt. Altså ikke endre til et annet unntak, men bare slik at næringsunntaket blir lagret på nytt

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"