Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Lønnsbeskrivelse mangler

av Anonymous

Hei! Noen som bruker lønnsartene 200, 210, 223 osv. Hos meg er det fastlønnte som regisrterer disse artene (timer til fakturering o.l.) for at det skal gå til fakturering, det berører ikke utlønningen. 

Får feilmelding på A-meldingen at det lønnsbeskrivelse mangler. Finenr ikke ut hva jeg skal legge inn på inntektskombinasjon her? Det er jo ikke lønn.... 

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tuuusen takk for svar!!! Det var huket ut for at det skulle danne skattegrunnlag, som selvfølgelig var feil 🙂 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Når du får meldingen "Lønnsbeskrivelse mangler" er lønnsarten satt feil opp i forhold til inntktskombinasjonen.

Kan du sjekke om det ligger hake for skattetrekk eller hake for arbeidsgiveravgift på lønnsarten din?  Det skal ikke ligge haker der når lønnsarten ikke skal lønnes ut.  Det er vanligst å bruke gruppe 700 som Per Andresen sier, det er standard lønnsater som er satt opp å gå kun til fakturering og ordre, ikke lønn.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har også  lignende lønnsarter under gr.7 og har ikke fått noe feil på dette i A-meldingen:

Hos oss er da arten satt opp uten noen haker under Behandlingsregler (midt på første side) og Styrekoder.

Under Behandlingsregler er det også satt "Ikke til oppgave" på Tariffgebyr.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"