Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Oppsett Contracting mot Altinn

av Anonymous

Hei. Vi har nettopp startet med Visma Contracting. Jeg klarer ikke å finne en grei forklaring på oppsett mot Altinn, spesielt ikke hva som skal gjøres i Altinn. Vi har flere selskaper. Spørsmålene blir:

Støtter Contracting signering av skjema slik at dette skal krysses av?

Hvilke 'tjenestespesifikke roller' skal delegeres fra de øvrige selskapene til 'hovedselskapet' (som vi oppretter ID for datasystemet på)?  Det vil jo gjelde for skattekortopplysninger, terminoppgaver o.l.  Slik at vi ikke trenger registrere ID på alle selskapene.

Mvh. Arne Hanssen, Norsk Kulde AS

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Ja, samme passord kan benyttes på alle systemID'er.  Det bestemmer man selv når ID opprettes i Altinn.

Eva Fjeldstad
CONTRIBUTOR ***

av Eva Fjeldstad

Har multiklient i Contracting. Bruker en systemID pr. selskap, men samme passord på alle 🙂 Det er jo kun passord som må skrives inn ved overføring.

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Dette er spørsmål som AltInn må gi svar på.
Ett SystemId og ett passord som en får/lager i AltInn, knyttes mot orgnr. ved sendinger av skjema til AltInn
Dette SystemId og passord får man når man registrerer innrapporterings systemet ( i dette tilfellet Visma Contracting) til ett firma inne i AltInn.
Disse SystemId og passord skal legges inn på systemopplysninger på den klient man har tilknyttet (orgnr).

Dersom AltInn gir mulighet til å lage en systemId og ett passord som gjelder for flere orgnr, så er det støttet i VC.
Da legger man inn dette SystemId og passord på hver klient i VC.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Er du sikker på at det må lages en ID på hvert selskap? Det må i så fall være en begrensning i Contracting så vidt jeg kan forstå. I Visma Lønn kunne en delegere rettigheter i Altinn fra "hovedfirma" til øvrige firmaer.

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Oppsett mot Altinn er det våre konsulenter som gjør, men når du har alle rettigheter i Altinn og har «Datasystemer» under Rolleoversikt kan du lage deg en ID.  (Ved evnt. spørsmål om roller og oppsett i Altinn må Altinnsupport kontaktes).
Har du flere selskaper må du lage en ID på hvert selskap i Altinn.

Det er kun omsetningsoppgaven og elektroniske skattekort som kan signeres i Visma Contracting. Terminoppgaven og Lønns- og trekkoppgaver signeres i Altinn.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"