Mine områder
Hjelp
Eva Fjeldstad
CONTRIBUTOR ***

Rutiner rundt timeregistrering / lønn

av Eva Fjeldstad

Dette er et spørsmål til alle på forum. Hva slags rutiner har dere rundt det med godkjenning av timer og lønn ?? I Contracting er det slik at man i "Handyman" vinduet, der man oppdaterer timer, ikke kan se hva som er registrert på den ansatte fra før. Så man vet jo egentlig ikke om man har oppdatert de samme timene tidligere, eller om den ansatte nå har 2 eller 100 timer i gjeldende lønnskjøring.

Vi gjør det slik at det lages en lønnskjøring, og så deles lønnslipper/ timelister ut til saksbehandlere for godkjenning/ korreksjoner før utbetaling. Det er mye "pes" rundt dette med å få på plass alle, og korrekte timer. Er det noen som har funnet noen smarte og effektive måter å gjøre dette på ??

(Tips til Visma: Kunne man på et eller annet vis, i vinduet hvor man oppdaterer, se alle timer på den ansatte i gjeldende periode, så ville mye vært bedre 🙂 )

Mvh

Eva Fjeldstad

11 SVAR 11
Godkjent løsning
John Trygg
VISMA

av John Trygg

Det stemmer!

Mulighet å få den i månedskifte august/september, da som pilotbruker.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi kan mao ikke forvente denne rutinen før tidligst til høsten?

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Ny hovedversjon kommer pr. oktober 2016

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, igjen

Beklager masingen rundt dette, men vet du noe mer om dette kommer, og ev når?
Skjønner at A-meldingen har tatt en del tid, men det begynner vel å roe seg snart.

Når kommer ny hovedversjon?

Godkjent løsning
John Trygg
VISMA

av John Trygg

Med neste versjon mener jeg neste Hovedversjon, ikke juleversjonen som inneholder ny skattetabell for 2016.

John Trygg
VISMA

av John Trygg

Veldig stor mulighet for det.

Det er en rutine jeg har ønsket å få med. La den frem som et ønske til 5.30, men utviklingen av A-meldingen har kostet litt for mye utviklingstid for lønnsteamet. Både til 5.30 og 5.40 versjonen.

Har som sagt satt den øverst på listen til neste versjon. Er enig med deg at dette er et stort savn.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

I et innlegg over står det at denne (mest sannsynlig)skulle komme i versjon 5.30, den var tydeligvis ikke med da, og heller ikke nå i 5.40.

Er det sannsynlig at den kommer til neste versjon?

 

Dette er et stort savn, og en svakhet i programmet slik det er i dag.

Godkjent løsning
John Trygg
VISMA

av John Trygg

Hei!

Beklager, men den rutinen ble ikke ferdig til versjon 5.40. Det var andre rutiner rundt lønn som måtte prioriters foran denne rutinen. Er satt opp som prioritet 1 til neste versjon.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Prøver å finne noe informasjon rundt timegodkjenning, men det er kun denne tråden som dukker opp.
Hva er status på denne saken, ev hvor finner jeg mer informasjon om rutinen?

 

 

Eva Fjeldstad
CONTRIBUTOR ***

av Eva Fjeldstad

Så bra John 🙂 Da gleder jeg meg til 5.30 🙂

Godkjent løsning
John Trygg
VISMA

av John Trygg

Vi har nå startet utvikling av versjon 5.30, årtes hovedversjon som kommer i oktober.

Her har vi planer om å utvikle en egen rutine for timegodkjenning.

Det er ikke alltid det som ligger i palnene som blir ferdig, denne ligger som en hovedsak og er ganske sikker på at den vil bli ferdig. Vi har sett et klart behov for dette ute hos mange av våre kunder.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"