Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Samlefaktura ved flere avdelinger

av Anonymous

Vi har flere avdelinger, elektro, rør, ventilasjon og sender samlefaktura (akonto) månedsvis. Dette gjelder på større jobebr over lang tid der kunden vil ha 1 stk månedlig faktura hvor det er spesifisert hvor mye som kommer fra hver avdeling.

Når vi da oppretter samlefaktura må vi velge avdeling for denne "hovedfakturaen", og det er kun mulig å velge en avdeling, noe som betyr at alle intektene blir registrert på denne avdelingen. 

Er det mulig å gjøre dette på annen måte slik at inntektene fra blir fordelt på der delfakturaene kommer fra?

 

Er hovedordre noe som burde vært benytett i denne sammenheng? (vet ikke hva funksjon denne har og benytter den ikke idag)

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Jeg har snakket med John Trygg som har svart deg, men legger ut svaret her hvis flere er interessert i løsningen.

Hovedordre kan benyttes dersom man ønsker en rapport som summerer alle ordre tilknyttet samme hovedordre. Dersom du spør på hovedordren viser den kun det som er registrert på selve hovedordre. Benyttes av noen få kunder som har et stort anlegg, mange ordre og har et ønske om å summere noen av ordrene til en rapport. 

Når det gjelder avdeling skal det fungere. På regningsjobber bokføres inntekten på den avdelingen kostnaden er ført. På akonto og fastpris fakturaer må avdelingen bestemmes ved registrering av linja. Avdelingen i hode kan rettes når du står på linje. 
Har lagt med et dokument som viser til dette, håper det kan hjelpe.
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

Hvilken rapport bør jeg bruke for å få en oversikt over hovedordre og underlagte ordrer?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"