Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

PaperLess - Sikerhetskopi av klient- og sytemdatabase

av Anonymous (Oppdatert ‎12-01-2018 19:28 ( )

Hei,

 

Vi skal utkopiere en klient i fra PaperLess og velger "Sikerhetskopi av klient- og sytemdatabase".

 

Velger et område vi vet vi har skrivetilgang til. Feilmeldingen i bildet vedlagt kommer da opp nesten umiddelbart.

 

Hva er det som ikke får tilgang her? Er det SQL som gir denne feilmeldingen ved forsøk på å da backup av databasen? Hvilke rettigheter må være på plass for at denne funksjonen skal fungere? Tenker da både for bruker og tjenester/servicer.

 

Mvh

Fredrik

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Det er brukeren som kjører PLServer servicen som må ha tilgang. Denne plassen må i tillegg være definert i PLServerSetUp.
Dersom det ikke er andre som kan hjelpe deg, anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på support for videre feilsøking. 
 
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Vi har en applikasjonsserver som kjører PLSERVER servicen, og databasene ligger på en egen dedikert SQL server. Service bruker for både SQL og PLSERVER har tilgang til angitt backup område. Selve Paperless applikasjonen startes\kjøres i fra terminalserver der bruker også har tilgang til angitt backup område.

 

Ser videre her under PLServerSetup at en forutsetning for at dette skal fungere er at disse ligger på samme server. Tolker jeg dette rett, så vil vel ikke dette fungere uansett i vårt miljø? (se vedlagt bilde)

 

Noen tips?

 

Mvh

Fredrik

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"