Mine områder
Hjelp
Mone Nielsen
CHAMPION ***

Paperless - GDPR - klientaksess

av Mone Nielsen
Påloggingen via klientaxess skjer med brukernavn og passord pr i dag. iht ny GDPR er vel ikke dette nok ? bør være en to-fas pålogging el.? Det lagres sensitive opplysninger i arkivet.
3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Paperless er for tiden i gang med å gjennomgå alle rutiner for å overholde den nye GDPR-forskriften.

 

Når det gjelder spørsmålet om innlogging, så spesifiserer ikke GDPR hvordan innlogging skal gjøres, den spesifiserer bare at dataene må holdes trygge og at selskapene er ansvarlige for å sikre dette.

Hvis Paperless er installert på firmaets server, er det firmaets ansvar å sørge for at alle nødvendige sikkerhetstiltak er på plass.
Det finnes også en mulighet for å ta i bruk et ekstra sikkerhetslag i påloggingsbildet i Paperless for de som ønsker, og har mulighet til, å aktivere dette.
Ta kontakt med Visma DI Support (disupport@visma.com) dersom du ønsker å ta i bruk dette.

 

Vi anbefaler uansett alle bedrifter å sørge for interne retningslinjer som sikrer at deres ansatte og kunder benytter sikre passord som inneholder en miks av både tall, bokstaver og gjerne også spesialtegn.

 

Mone Nielsen
CHAMPION ***

av Mone Nielsen

Takk for svar.

Da vet jeg at det kommer presiseringer ifm innføringen av GDPR

vi får mange spørsmål fra våre kunder om dagen, da de er "ivrige" på å få Databehandler-avtaler m.m. på plass.

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen,

Her kan du lese mer om Visma og den nye personvernforordningen (GDPR).

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"