Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Paperless: There is no MAPI-compatible e-mail client installed

av Anonymous

Hei, 

 

Har akkurat fått en helt ny maskin med nyeste Windows 10 versjon og nyeste Office365/Outlook versjon. Får nå denne feilmeldingen når jeg skal sende epost fra paperless (There is no MAPI-compatible e-mail client installed.")

 

Har dobbeltsjekket at Outlook står som standardprogram. har også reinstallert Office365 for å se om dette hjalp. 

 

 

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎15-03-2018 10:19 ( )
Vi har erfart at når det byttes til Office365, Gmail, Hotmail eller lignende, fungerer det ikke som "vanlig" lengere.  Grunnen til dette er at disse programmene ikke benytter en av de to godkjente MAPI som PaperLess støtter.  PaperLess støtter bare MAPI for MS Outlook og Outlook Express.
 
I slike tilfeller anbefaler vi at dere går inn under "Brukerinnstillinger" og krysser av for "Send e-post via SMTP fra PaperLess Server"
image.png
 
 
Vi ser at dette kan være et drawback,  siden dere mister oppslag i adressebok som dere tidligere fikk .
Det finnes en løsning på dette som er av mer teknisk art.  Dersom dere ønkser denne løsningen, ber vi om at dere tar kontakt med support for hjelp.  Miljøet vil være av stor betydning, slik at det ikke finnes bare en enkel løsning på dette. Det må vurderes ut i fra hvordan "miljøet" er.
 
 
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"