Mine områder
Hjelp
Mona Johansen1
CONTRIBUTOR **

Utenlandske faktura ikke tolldeklarert

av Mona Johansen1

Fører mange inngående utenlandske faktura med varekjøp for kunde. Ser at noen av de ikke kommer med på månedlig deklarasjonsoversikt. Noen er så klart under grense/ikke tollpliktig, men tipper også at det er noen som er deklarert på feil bedrift. Har selv flere poster på deklarasjonsoversikten hver måned som jeg må sende i retur til ulike speditører for å be om omberegning da de ikke tilhører min kunde.

 

Jeg lurer på om det er noen som har hatt slike tilfeller og hva dere i så fall gjør med det? Har altså endel varekjøpfakturaer i Euro eller USD som ikke er tolldeklarert på min kunde, hvem kontakter jeg?

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Bedriften jeg jobber for har aldri kjøpt varer i utlandet tidligere, men i desember skjedde det. Jeg er derfor helt blank når det gjelder dette med tolldeklarasjon og lurer også på hvem jeg kontakter når denne deklarasjonen ikke kommer??

Hvor lang tid pleier det å gå etter varene er kjøpt til tolldeklarasjonen er kjøper i hende??

Mona Johansen1
CONTRIBUTOR **

av Mona Johansen1

Du har kanskje funnet ut av dette.

Kontakt Speditør som står på deklarasjonsoversikten som kommer i Altinn, de skal sende deg tolldeklarasjonen.

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"