for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei. Kan noen av dere hurtigtast for å kunne flytte fokus fra dokumentlisten til kategorien "kontering" ?
Enig i at det er forbedringspotensial på navigering/hurtigtaster for navigering på dokumentviser.
Det er veldig typisk at noe info står øverst på dokumentet, og noe info står nederst. Synes det er litt tungvint å måtte flytte fokus til dokumentviser for å scrolle ned (enten med musa eller med hurtigtaster - ref min post over). Det finnes jo hurtigtaster fra konteringslinjene for horisontal scrolling og zooming, så hvorfor ikke vertikal?
Ønsker primært å ha dokumentet på samme skjerm som konteringen så blikket må vandre kortest mellom konteringslinjer og bilag.
Og på 2*24" blir det vanskelig å få til uten at dokumentet blir for lite.
Det må finnes forbedringspotensiale på oppsettet av skjermbildet, i dag unyttes venstre side for dårlig. Jeg trenger ikke se så mange dokumenter i dokumentlisten når jeg sitter og konterer.
Hvis du har dokumentet i eget vindu og zoomer ut - så får du sett hele dokumentet. er bare i noen sjeldne tilfeller at teksten blir for liten og ikke lesbar.
Ctrl +/- vil jo bare hjelpe meg til å se øverste del bedre.
Hva om KID nederst i venstre hjørne er utydelig og jeg trenger å se nærmere på det.
Beklager mange spørsmål:)
Du kan forøvrig etter at du har zoomet bruke Ctrl + Shift + Pil høyre/venstre for å bevege horisontalt på bildet. Vertikalt vet jeg ikke, fungerer ikke med pil opp/ned hos meg ihvertfall.
Ikke erfaring med at noe forsvinner fra opprinnelig linja nei.
Ellers benytter også jeg CTRL +/- - ikke akkurat scroll men funker med zoom også som regel.
Ellers kan du når du står på konteringslinja trykke F6 tre ganger for å aktivere dokumentviser, deretter trykke:
- CTRL + ALT + PGUP for å hoppe til toppen av siden du står på
- CTRL + ALT + PGDOWN for bunnen av siden du står på
Bruk piltast opp eller ned for å bla i sidene.
Fordelen med zoom'en er at den funker uten å gå bort fra konteringslinja.
Jeg bruker zooming: Ctrl + / - i stedet for scrolling. det fungerer greit nok.
Noen som har anbefaling på scrolling i dokument når man står i konteringsfelt?
Ctrl + 2 så Ctrl + 3 fungerer ganske bra, men er helt ubruklig fordi masse info forsvinner fra første linjen.
Har du noen tips til det?
Noe gammel tråd muligens, men for å svare siste innlegg:
- Merk konteringslinje (antar det er det du tenker på med rad) ved å trykke SHIFT + SPACE eller CTRL + 2
- Kopier linja ved å trykke CTRL + 3
Hvordan merke rad for å deretter kopiere linje?
Ctrl+K og Ctrl+1 funker bra:)
Hvordan blar man til neste dokument uten å gå opp til dokumentlisten?
Prøv Ctrl+K for å aktivere konteringslinjen 🙂 Ikke så praktisk, men det funker.
Har nå funnet noen bedre hurtigtast-rutiner:
Gå fra dokumentlisten ned til konteringsfeltet:
Ctrl+G deretter trykke "Tab" tre ganer
Komme seg opp igjen fra konteringsfelt til dokumentlisten:
Ctrl+1
Når du står å fører i konteringsfeltet og ønsker å se andre deler av bilaget så virker det som at man først må opp til dokumentlisten (da ved å trykke Ctrl+1) og deretter kan man:
Ctrl+Alt+PageDown og Ctrl+Alt+PageUp for å veksle mellom øvre og nedre halvdel av bilde. Deretter må man trykke Ctrl+G og tabbe 3 ganger for igjen å komme ned til konteringsfeltet.
Det står at Ctrl+2 skal aktivere konteringslinjen, men denne funker ikke?
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.