Mine områder
Hjelp
RuneMeirelesAAV
CONTRIBUTOR ***

Hvilken app skal brukes for flyt fra VDC

av RuneMeirelesAAV

Vi kjører Visma Business og VDC, med Autopay og Autoinvoice. Jeg vil at de som skal godkjenne fakturaer på flyt skal bruke app. Hvilken av appene til visma skal brukes? Visma godkjenning ber om en qr kode for oppsett, hvor finner man den?

7 SVAR 7
Godkjent løsning
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av amundsf (Oppdatert ‎06-06-2023 11:43 av amundsf )

Det er nok da bare at det er en dok for Global, skal fungere også for Business. TROR at så lenge brukeren din fungerer i VDC så er det i Global/Business riktig.

 

Mulig at det du mangler er å logge på Visma.net Admin og angi hvilke brukere som skal ha tilgang til Approval. 

Ellers hjelper sikkert partner deg i mål med det siste om du kontakter dem 🙂

RuneMeirelesAAV
CONTRIBUTOR ***

av RuneMeirelesAAV

Hei og takk for svar. Jeg får nok kontakte partner, for jeg har ikke valg på å gi roller til Approval, den kommer ikke opp. 

 

Rune

Godkjent løsning
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av amundsf

Appen som da skal brukes Visma manager, i alle fall den jeg bruker.

Tror denne forutsetter at man i VDC har satt opp "Send på flyt i Visma.net Approval" (at ikke brukerne godkjenner i VDC, men på nett).

RuneMeirelesAAV
CONTRIBUTOR ***

av RuneMeirelesAAV

Jeg har forsøkt å bruke Visma Manager, men den sa bare "Your user has no roles supported by Manager" og så får jeg "Log out". Jeg valgte "Approval" på login når appen startet.

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av amundsf

Har dere satt opp i VDC at fakturaer skal sendes på flyt i Visma.net Approval? 

RuneMeirelesAAV
CONTRIBUTOR ***

av RuneMeirelesAAV

Ja, jeg forsøkte også det. Jeg så i det dokumentet som ligger her, under brukertips Innstillinger i Visma Document Center (Autoinvoice, Autoimport, Approval og AutoFlow), at man må ha bruker i Visma Global? "Brukerne som skal godkjenne i Visma.net Approval, må også være bruker i Visma Global, og det er viktig at det er registrert en e-post adresse på brukeren." Vi har ikke Global, bare Business, VDC og Lønn. Alt er grønt og kommunikasjon er helt ut. Jeg har også kommet så langt som at dokumentet kom til status 120, venter på å bli sendt til approval, men så kom jeg jo ikke inn via appen, så jeg kansellerte det. Noen tips?

RuneMeirelesAAV
CONTRIBUTOR ***

av RuneMeirelesAAV

Etter å ha fått bestilt lisenser på approval brukere, så virker det OK. Det er Visma Manager appen som brukes for vår del. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"