Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Lage oversikt av bilag utenfor Visma

av Anonymous

I flere forskjellige sammenhenger ønsker vi å kunne hente ut en liste bilag sammen med dokumentene (TIF-filene).

For å ta et eksempel: I noen prosjekter skal vi viderefakturere våre kostnader med et visst påslag og legge ved våre inngående fakturaer som dokumentasjon. La oss si vi har klart å merke 20 aktuelle bilag i dokumentsenteret. Det vi ideelt sett BURDE kunne gjøre da er følgende:

1. CTRL+C for å kopiere innholdet fra tabellen i dokumentsenteret, gå til Excel, CTRL+V for å lime inn.

2. Høyreklikke på tabellen og velge noe sånt som Legg dokumenter i Zippet mappe. Deretter velge hvor vi vil plassere en ZIP-fil som inneholder bilagene i TIF-format.

Ingen av disse to funksjonene er pr i dag tilgjengelig i Visma Dokumentsenter, og heller ikke noen praktiske alternativer. Det vi i stedet må gjøre er å skrive oversikten manuelt i Excel, deretter gå til et bilag, skrive dokumentet ut til PDF og velge filnavn og plassering, og repetere for hvert enkelt bilag. Dette blir veldig tidkrevende. Det går også an å spare en del arbeid ved å lage en makro i Excel men det blir meget komplisert.

Jeg tar gjerne imot tips om eventuelle funksjoner vi har oversett som kan hjelpe, men jeg håper også utviklerne tar notis og legger inn denne funksjonaliteten i en ny versjon. Det ser for meg ut som meget enkel programmering.

Tor Harald Nævdal
daglig leder J H Nævdal Bygg AS

2 SVAR 2
Morten Ahlbom1
CONTRIBUTOR **

av Morten Ahlbom1

Vi har også behov for en tilsvarende funksjon.

 

Morten

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Takk for innlegget.

Dette var gode innspill, jeg tar dette videre med utviklingsavdelingen som vil vurdere ønsket. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"