Mine områder
Hjelp
Anne Keth Markegård
CONTRIBUTOR *

Periodisering

av Anne Keth Markegård

Hei. Vi har akkurat bgynt å bruke Visma Dokumentsenter.Er det noen som vet hvordan jeg kan periodisere i dokumentsenteret?

6 SVAR 6
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, er det kun under oppdaterte bunter at vi ikke kan se posteringene. Eller gjelder det også om man går i bilaggsøk?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hent frem kolonne Periodiseringsstart år/pr og Periodiseringsslutt år/pr.

Men.. gjør oppmerksom på at hvis dere periodiserer på denne måten, så vises ikke posteringene under oppdaterte bilag i Visma Business.

Godkjent løsning
Hilde Kronstrand Kvalvåg
CONTRIBUTOR **

av Hilde Kronstrand Kvalvåg

Hei, jeg får ikke til å periodisere i Visma Dokument Senter. Har nå fått høre at man må lage en fordelingsnøkkel per kostnadskonto.

Jeg opplever at det varierer fra leverandør til leverandør når de sender sine fakturaer. Noen kan ha 3 måneders intervall, andre 6 eller 12.  Det blir veldig mange alternative fordelingsnøkler per kostnadskonto. Det må finnes en enklere måte å få til dette på. Er det noen som får det til å fungere? 

Det enkleste hadde vært å bruke P - funksjonen i Dokument Senteret også, slik vi gjør i Visma Global.

Kjører man alt via en konto f.eks 1740 som nevnt ovenfor, må man manuelt kjøre periodiseringen igjen i Global. Dobbelt arbeid og masse manuell kontroll og avstemming av balanse kontoe.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Lurer også på hvordan man enklest kan periodisere i Doc Center uten å måtte skrive alle datoene manuelt, forslag?

Tone Olsen
CONTRIBUTOR ***

av Tone Olsen

Går det an å periodisere direkte fra Visma Dokumentsenter, slik vi kan gjøre fra Visma Global?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Jeg har ikke funnet ut hvordan å periodisere, men jeg tar føringen på f.eks 1740, og da skjønner visma at den skal periodiseres, men den tar kun 2 mnd, men man periodiseres den fort i visma før den bokføres.
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"