for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Forsøker å opprette klienter ved hjelp av knappen "Selskaper i Altinn", men får da kun tilgang til de 27 første selskapene i alfabetisk rekkefølge. Hvordan får vi tilgang til de resterende selskapene?
Hei.
Svar til ditt første spørsmål, "Vil dette bli rettet i 2015-versjonen også?"
Rettelsen vil ikke bli foretatt i 2015-versjonen. Vær oppmerksom på at dersom du ønsker å importerere et spesifikt selskap i 2015-versjonen, så kan du først opprette selskapet og deretter kan du bruke funksjonen på den klienten du har åpen. Denne finner du i navigatoren under Oppgaver - Altinn - Importer. Ved opprettelse av selskapet registrerer du org.nummeret i Firmaopplysninger, evt. for enkeltpersonforetak registrerer du innehavers fødselsnummer under skillekortet "Kontaktinformasjon" i formaopplysninger.
Svar til ditt andre spørsmål "Er det også mulig å opprette enkeltpersonforetak ved hjelp av denne funksjonen?"
Ja, det er mulig å opprette enkeltpersonforetak også.
For å opprette et enkeltpersonforetak ved hjelp av denne funksjonen må enkeltpersonforetaket ha sendt inn selvangivelse / skattemelding for fjoråret der enten RF-1175 Næringsoppgave 1 eller RF-1167 Næringsoppgave 2 er vedlagt.
For å hente ut data, er det også viktig å ha de riktige rettighetene. Hvis ikke vil det komme feilmelding.
Det er nødvendig å ha rettigheter til skatyteren registrert på skattyterens fødselsnummer for å hente ut data fra Altinn.
Rettigheter er todelt både ved henting og sending av data:
1. Personlig rettighet til brukeren
2. Rettighet til eieren av den Datasystem-ID man bruker.
Hvis du bruker en datasystem-ID registrert p¨Finale-brukeren selv (på fødselsnummeret til brukeren), vil samme rettighet blir brukt både til pkt. 1 personlig rettighet og pkt. 2 datasystem-rettighet.
Er det også mulig å opprette enkeltpersonforetak ved hjelp av denne funksjonen? Finner ingen data på altinn når jeg bruker org.nr, og får feilmelding når jeg bruker fødselsnummer.
Vil dette bli rettet i 2015-versjonen også?
Hei.
Vi er blitt oppmerksom på denne begrensningen, og dette problemet vil bli rettet i en automatisk programoppdatering torsdag 26. januar 2017.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.