Mine områder
Hjelp
Katja1733
CONTRIBUTOR *

Fakturere Sverige med mva

av Katja1733

Vi skal begynne å fakturere til Sverige fra vårt norske selskap. Vi har fått svensk mva nummer som påføres faktura og da kan vi fakturere med mva. Hvordan legger vi opp dette i Visma Global?

 

1 SVAR 1
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av amundsf

Tror du bør snakke med deres partner om dette.

 

Under firmainnstillinger så kan du legge inn ADB-behandling - følgende er hentet fra hjelpefila:

ADB behandling

Her angir du hvilken adb-behandling som skal benyttes på denne klienten. I denne versjonen kan du velge mellom Standard, Svensk og Norsk.

  • Norsk følger norske regler for MVA-behandling og så videre.
  • Svensk vil følge tilsvarende regler som gjelder for bedrifter som holder til i Sverige.
  • Standard betyr at du benytter det som er standard ut fra den versjonen som er installert, det vil si har du installert den svenske versjonen av systemet, er det Svensk som ansees som standard.

Merk: Vi fraråder å blande ADB-behandling og installert versjon. Det beste er at du benytter samme ADB-behandling som installert versjon av Visma Global. Dette betyr at Norsk versjon av Visma Global skal ha Norsk ADB-behandling og svensk versjon av Visma Global skal ha Svensk ADB-behandling.

 

Sånn jeg tolker den frarådningen er at man bør ha en egen (virtuell) server for svensk mva, men spør partner.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"