Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Forfallsfrist på inkassovarsel

av Anonymous

Hei. Jeg skulle hatt frem forfallsfrist på inkassovarsel, og har lagt inn 14 dager under betalingsbet. varsel på inkassoprofil på kunder. (Visma Global) Det kommer ikke frem betalingsfrist på inkassovarsel slik det skal. Har dere noe tips til meg her? 

1 SVAR 1
Aina Vedvik
PARTNER

av Aina Vedvik

Fant dette i hjelpen, noe som er aktuelt i ditt tilfelle?

 

Betalingsbet. varsler
I denne boksen velges/søkes/redigeres Betalingsbetingelse for varsler.Følgende regelverk benyttes for betalingsbetingelse for varsler:

Hvis ikke spesifisert, men gebyr benyttes, blir betalingsbetingelsen satt til 14 dager.
Hvis gebyr er null og betalingsbetingelse er spesifisert, så benyttes denne.
Hvis det ikke er spesifisert hverken gebyr eller betalingsbetingelse, så settes betalingsbetingelse til blank.
Hvis du har krysset av for "Betalingsvarsel på samme blankett" under Rutiner\Inkasso\Innstillinger, er det høyeste betalingsvarsels innstillinger mht. gebyr og betalingsbetingelse som gjelder. Det samme gjelder hvis man har krysset av for "Betalingsvarsel og rentenota på samme blankett", da vil betingelsene for rentenota styre.

Minner også om at feltet for betalingsbetingelser ikke er framme på blanketten som standard, dette må hentes fram i Designstudio.

Mvh

Aina

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"