Mine områder
Hjelp
Torstein Zahl
CONTRIBUTOR **

Global fremtidsutsikter og flytte til skyløsning

av Torstein Zahl

 

1. Noen som vet hvilke planer Visma har for Global fremover? Regner med det vil komme mindre og mindre updates, siden satsningen ligger i skyløsningene? 

 

2. Vet noen hvor krevende det er å flytte fra Global og opp i sky? Noen som har erfaringer? Hvilke Visma versjon er det eventuelt man går for? 

 

Torstein Zahl Edvardsen

4 SVAR 4
HeidiPab
CONTRIBUTOR ***

av HeidiPab

Hei!

Vi så også det samme at Global ikke ble prioritert om man kan si det slik. Dette så vi allerede i 2019. Vi hadde også Huldt og Lillevik som lønnssystem. Vi bestemte oss derfor for å gå for Visma sky løsninger og startet opp 1.juli 2020 med Visma.NET ERP og PayRoll. Overgangen ble mye større enn antatt, men dette var nok mer pga at dette var første gang vi hadde gjort en slik endring og var nok ikke godt nok forberedt. Pga dette brukte vi litt over et år før vi var skikkelig i gang med det nye systemet, men vi angrer ikke. Alt fungerer bra i dag, man blir aldri 100% med noen systemer, men dette fungerer for oss. Vi er prosjektbasert og vi mener Visma.NET fungerer bedre for det enn Global. PayRoll som lønnsystem er vi veldig fornøyd med. Vi brukte også Doc senter som attestasjonsprogram og endret dette til Approval. Om det er nødvendig vet jeg ikke. Approval er vi ikke så fornøyd med og savner Doc senteret. 

 

Mvh Heidi Pabsdorff

Torstein Zahl
CONTRIBUTOR **

av Torstein Zahl

Hei Heidi! 

 

Tusen takk for utfyllende svar og at du deler deres erfaringer. 

 

Torstein Zahl

Torstein Zahl
CONTRIBUTOR **

av Torstein Zahl

Hei Stema, takk for tilbakemelding. Jeg kjenner ikke produktene så godt, men regner med det er noe kostnader knyttet til å flytte opp i sky ja. 

 

Med eget skrivebord tolker jeg dithen at du kobler deg opp i ekstern skrivebord i en Virtuell maskin eller lignende? Tenkte noe av fordelen med å flytte var at man ikke trengte å være on-prem og kunne sitte hvor som helst uten desktop app og heller sitte i nettleseren. 

 

Setter pris på at du tok deg tiden til å svare!! 

stema
CONTRIBUTOR *

av stema

Hei Torstein.

Vi har nettopp oppgradert fra versjon 9.0 til 17.0 og flyttet alt til SKY Duett.

Det er en litt kostbar prosess men tror det er verdt det i lengden. Man må knote litt med å lege til linker og "sti-filer" om man har mistet disse, men det får du hjelp med. Det jeg er glad for er at vi slipper å være avhengig av serveren vår.

Det eneste som er slitsomt er at Skyen åpner Visma i eget "skrivebord" så man må gå ut og inn hele tinden.

Mvh

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"