avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Innkjøpsstatisikk tall kommer ikke frem

Forsøker å ta ut en innkjøpsstatistikk kjøp fra leverandører 2016 via Statis-ticker. Jeg får bare nuller og ingen leverandører med i statistikken. Jeg velger Rapporttype innkjøp og leverandører, basert på svar fra Heidi febr. 2016, men det kommer ingen ting frem.

Gjør jeg tilsvarende for å få frem en salgsstatistikk, så får jeg frem kunder og beløp.

Hva gjør jeg feil her?

Kan noen hjelpe meg med en fremgangsmåte for å ta ut dette?

3 SVAR 3
PARTNER

Re: Innkjøpsstatisikk tall kommer ikke frem

Hei

Denne listen viser kun innkjøp som er kjøpt inn via innkjøpsmodulen, ikke bilag som er ført direkte i regnskapet. Du må også ha brukt modulen ihht hensikten, dvs at varene må ha blitt mottatt her via varemottak. Jeg ønsker å presisere dette da jeg vet noen bruker modulen på litt andre måter.

Hvis du benytter bestilling i Global ville jeg sett litt på tidsintervallet om dette er feil. Eventuelt prøv deg litt fram med ulike avhukinger og ulike rapportkolonner. Ofte greit å starte med standard rapportkolonner i tilfelle det er noe feil på disse.

Mvh

Aina

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Hei,

har nok ikke brukt innkjøpsmondulen, men ført innhgående bilag direkte i regnskapet.

Er det en annen rapport hvor jeg kan få ut oversikt over totale kjøp hos våre leverandører?

Hilsen Bente

Highlighted

Hei,
Det er en del som ikke benytter modulen for bestilling/innkjøp eller fakturering  og som
ønsker oversikt over uttak fra leverandører eller kunde.

I dette eksempelet skal vi vise hvordan du får oversikt over uttak fra leverandører.

For å få frem denne oversikten kan man benytte Saldoticker.
Velg leverandørreskontro under systemrapporter (øverst til venstre). Hent verdier.
Under saldofeltet velger du årets bevegelse. Deretter gjør du utvalg på bilagsart, ved å klikke på
utvalgstrakta. Gjør utvalg på bilagsart for  inngående faktura og kreditnota.

Oppdater aktiv tabell:

Nå vil du få frem en oversikt som viser sum uttak pr. leverandør. Det er mulig å dobbelklikke i tallene slik at du får frem grunnlaget. Her kan du drille deg helt ned til bokføring. Dersom du benytter dokumentsenter, vil du også se bilde av bilaget.

For å få tilsvarende rapport på kunder velger du kundereskontro og gjør utvalg for bilagsart for utgående faktura og kreditnota.