Mine områder
Hjelp
Remi Øvstebø
CHAMPION *

Kjeding av leverandørtransaksjoner gir feil i betaling

av Remi Øvstebø

Si at du kjeder 3 reskontroføringer der den første ikke er en inngående faktura men en korreksjonsføring på en tidligere faktura feks. 

Kjedingen fører til at den første transaksjonen er den som blir liggende som hovedtransaksjon, og de to inngående fakturaene legger seg på linje 2 og 3 i kjedet. 

Ved remittering får en da feilmelding siden første linje ikke inneholder KID, fakturanummer etc.. det er bare en korreksjonsføring. 

 

Hvordan bestemmer en rekkefølgen på dokumenter som inngår i et kjede? Det viser som funksjonen er fast bestemt på å la laveste bilagsnummer være hovedføringen. 

5 SVAR 5
Remi Øvstebø
CHAMPION *

av Remi Øvstebø

Glimrende Aina! det var akkurat den funksjonen jeg lette etter! 🙂 

Vet ikke hvorfor jeg ikke såg den under testing, var inne og høyreklikket i samme skjermbilde. 

 

Takk

Aina Vedvik
PARTNER

av Aina Vedvik

Hvis du alikevel får en uheldig kjeding, kan du klikke på kjedetegnet på transaksjonen. Merk den transaksjonen du ønsker skal være hovedtransaksjon og høyreklikk. Velg så Sett kjedehode.

Brit Elin Ryggvik
CONTRIBUTOR **

av Brit Elin Ryggvik

Dette var nyttig!

Remi Øvstebø
CHAMPION *

av Remi Øvstebø

Tusen takk for tips! 🙂 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Dette justerer du her: Verktøy - firminnstillinger - økonomi - tilleggsinnstillinger - standard kjederegel. Jeg har hovedsaklig på "eldste bilagsnummer" siden faktura ofte er registrert først, om det ikke er tilfellet anbefaler jeg "Største beløp" - topp om det er en kreditnota el. som skal redusere utbetalt beløp.

🙂

Mvh Anette Langsåvold

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"