Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Legge til referanse på faktura

av Anonymous

Hei

 

Jeg har lagt til en ny kunde, og på kunden er det et eget felt med kontaktperson. Denne har jeg lagret på kunden, og ved fakturering har jeg manuelt skrevet inn ref.nummer ved siden av navnet på kontaktpersonen. Allikevel vil ikke dette vises på faktura. 

 

Hva gjør jeg feil?

2 SVAR 2

av Stian Alexander Lie

Hei, 

 

Hvis du har full designstudio så kan du sette skjermbildet i designmodus. Dobbelklikke på feltet som du ønsker på fakturaen. Det er ett felt på den boksen som dukker opp som heter ObjectID. Sjekk at det som står på fakturaen har samme ObjectID. Det er nok som Ørjan sier ett avvik her. Men noen ganger kan det også være man legger det på feil sted på blanketten. F.ek.s noe som tilhører en linje, kan ikke ligge på toppen osv. De bruddlinjene er viktige. 

 

Hvis du går inn i design, så pass på at du tar backup av c:\programdata\visma\global\extensions så du kan reversere endringen din. 

Husk også at for å være sikker på å få med endringene så bør du restarte rg_srv.exe. Det er en myk oppfriskning som ligger inne. Men det er ikke alltid den tar alt. 

 

Det er også verdt å merke seg at ikke alt vises på forhåndsvisning av faktura i global., Noen ganger må man fullføre en faktura før ting blir skrevet inn. 

 

 

Stian

Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Hei, her må du få en konsulent til å sjekke hvilke felter som ligger ute på fakturaen din. I Visma Global har en mulighet til å designe fakturaene slik en ønsker (Designstudio). Mange felter er tilgjengelige og det kan være at man har lagt ut feil felt i forhold til det du har registrert data i. Hvis du har skrevet dette inn i samme feltet som kontaktpersonnavnet og navnet kommer ut, men ikke referansen, så er vel sikkert lengden på feltet på fakturaen for kort? Feltet en ofte bruker til slike ting i Visma Global er feltet "kundens bestillingsnr", usikker på om dette ligger fremme i skjermbilder og standard fakturaer som standard? 

 

Uansett, tenker nok at du må via en support/konsulent for å komme videre her. 

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"