Mine områder
Hjelp
Vidar Nerby
CONTRIBUTOR ***

Legge til sider på dokument som ligger i regnskapet

av Vidar Nerby

Før kunne jeg enkelt høyreklikke og legge til et innskannet dokument.

Nå får jeg denne meldingen

"Legg til: Du har ikke rettigheter til å utføre denne oppgaven"

Noen som vet hva som skal til av rettigheter, jeg har admin i visma global?

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Dette gjelder Visma Document center 5.66.1, men det oppleves nok som det gjelder Visma Global, siden det er her du prøver å legge til dokumentet.

Kontoforespørsel, høyre mustast
Legg til dokument, gir feilmeldingen:Skanner: Du har ikke rettigheter til å utføre denne oppgaven.
Legg til sider på dokument: “Legg til: Du har ikke rettigheter til å utføre denne oppgaven.”
Importer dokument fra fil: Importing: You do not have the right to perform this operation.

Workaround på Legg til sider på dokument er å legge til sider i dokumentsenter. Velg høyre mustast, Endre dokument, Legg til eksisterende dokument fra fil.

Dette er løst til neste hovedversjon av Visma Document center som er planlagt i slutten av Juni.  Krever Visma Global 7.80, som er planlagt releaset på samme tidspunkt.

 

av Knut Gunnar Andersen

Hei. Som det står i beskrivelsen til forumet så er dette ikke et supportforum. Men utifra det du beskriver så høres det ut som du har manglende rettigheter i Visma Dokumentsenter. Inne på Verktøy og Brukerrettigheter (menypunkt i Dok.Senter) må du påse at du har minimum rettigheten Dokumentadministratorrolle. Hvis dette ikke skulle hjelpe må du ta kontakt med din partner konsulent som må hjelpe deg og finne ut av problemet. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"