Mine områder
Hjelp
Nyhagen
CONTRIBUTOR *

Noen som kjenner til denne feilen: OS Error: (Ox800401153) Invalid Value for Registry

av Nyhagen

Gjelder visma global.  Dette skjedde etter oppdatering til nye versjon av global.  Fungerer fint på app server. men ikke på terminal server

2 SVAR 2

av Tore Reisvaag Johannessen

Det kan være minst 3 årsaker til dette som jeg kjenner til:

1. Everyone er ikke tilstrekkelig i DCOM. Legg til "Domain Users" eller grupper som du vet inneholder brukerne i Global.

2. Kjør avregistrering (rg_srv.exe /unregserver) på arbeidsstasjon/terminalserver. Kjør deretter rg_srv.exe /regserver for å registrere på nytt

3. Hvis DCOM-objektet er "korrupt" må du avinstallere på terminalserver/arbeidsstasjon. Sjekk så om DCOM-objektet er borte. Hvis ikke sletter du det manuelt og installerer Visma Globla på nytt.

Lykke til!

Johnny Røsby
PARTNER

av Johnny Røsby

Hei, hadde det problemet hos en kunde nå på søndag.  Jeg avinstallerte og installerte på nytt både på app.server og term.server, ryddet vekke kataloger og oppføringer i regedit.  Prøvde frem og tilbake.

 

Helt plutselig fungerte det.  Du kan jo starte med å avinstallere på term.server fjerne kataloger og regedit innstillingene og installere på nytt.  

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"