Mine områder
Hjelp
Are Wangberg
CONTRIBUTOR *

Søke opp faktura på grunnlag av tekst/tall i faktura uten å angi kundenummer

av Are Wangberg

Hei! Jeg lurte på om det er mulig å søke i fakturaregistret uten å angi noe spesifik kundenummer først. Om ikke så ønsker jeg en slik funksjon.

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Hei! Absolutt muligheter for dette i Visma Global. Gå feks til forespørselmenyen og velg fakturakopi. Her går markøren direkte til feltet som heter fakturanummer. Her kan du taste fakturanr og fakturaen kommer direkte opp med mulighet for å skrive ut fakturakopien eller sende den på e-post. En kan også velge å trykke F12 i dette feltet, da kan du i den blå søkelinjen i tabellen søke på flere kolonner som fakturadato, beløp etc. 

Mange bruker også ordreticker til dette der du kan velge en tabell for fakturakopier. 

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
birger blomvik
CONTRIBUTOR **

av birger blomvik

Hei. F12 er en sterk funksjon som er kjekk å ha. Men i vår situasjon, merker vi alle ordrer med et bestillingsnummer. Dette bestillingsnummeret har vi behov for å legge inn i en fakturatabell for søk via F12. Utfordringen er å finne dette feltet. Har prøvd å legge til flere felt med "bestillingsnummer" som benevnelse, uten å lykkes. Er det en smart vei å finne dette feltet på ? Vi har det i salgsordren og har forsøkt via Designmodulen å finne ut om dette feltet, er benevnt som noe annet.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"