Mine områder
Hjelp
Sissel Endresen
CHAMPION **

Teksting av periodiserings bilag.

av Sissel Endresen

Vi har ganske nylig startet opp med periodiserings bilag.  Jeg lurer på om man bør få med navnet til leverandører i tekstfeltet når man periodiserer et bilag?  Eller er dette egentlig ikke nødvendig?  Man bør vel kanskje sette inn tekstfeltet når man scanner fakturaen.  Mottar gjerne noen tips.

 

Med vennlig hilsen

Sissel Endresen

6 SVAR 6
Sissel Endresen
CHAMPION **

av Sissel Endresen

Jeg var litt rask å legge ut en sak så jeg.   På resultatkontoen kommer jo leverandørnavnet fram, men ikke på balansekontoen som blir brukt ved periodiseringen.  Er det noen mulighet å få inn leverandørnavnet der?

Richard Sjursen
PARTNER

av Richard Sjursen

Hei

 

Det kommer an på hvilken måte du periodiserer. Om du f.eks bruker posteringstype med fordelingsnøkkel så kan du bruke + tegnet i fritekstfeltet slik at den vil kopiere fra den første linjen du legger inn. Se bildet vedlagt.

Bruker du P foran beløp så kopieres også teksten fra linje 1.

Om du posterer manuelt så trykker du bare + i feltet for fritekst så kopieres tekst fra linjen over.

Har du hake for Automatisk fritekst ved bilagsregistrering? Den settes på Verktøy - Firmainnstillinger - Økonomi.

Sissel Endresen
CHAMPION **

av Sissel Endresen

Takk for svar.  Dette skal vi prøve ut og så gir jeg deg tilbakemelding.

Sissel Endresen
CHAMPION **

av Sissel Endresen

Min kollega som har tilgang til grunndataene i regnskapssystemet vårt fant ikke igjen ting du beskriver.  Det hadde vært fint hvis du kunne ringe Øystein Waage på tlf. 92038790.  Fint hvis du kunne ha kontaktet han i løpet av dagen i dag.

Godkjent løsning
Richard Sjursen
PARTNER

av Richard Sjursen

Dere får sikkert hjelp av forhandleren deres. Kontakt de for bistand til dette 🙂

Sissel Endresen
CHAMPION **

av Sissel Endresen

Venter på svar.  Trodde du svarte fra Visma Enterprise.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"