Mine områder
Hjelp
trondw22
CONTRIBUTOR **

Ugyldig kontonummer

av trondw22

Jeg har fått en tilleggspostering av revisor som jeg ikke klarer å gjennomføre. Konto er 1215 - Andre forskudd/fordringer. Visma Global gir meg meldingen "Ugyldig kontonummer".

Det er et gammelt gjenstående beløp på kontoen som ble overført fra gammelt økonomi system til Global når vi skiftet i 2016. Føringen/posteringen er fra 2012. 

 

Det er IKKE huket av for utgått/sperret på konto 1215. Jeg har også opphevet sperret periode tilbake til 2011 uten hell.

 

Finnes det noe systemoppsett eller lignende som kan "åpne" kontoen?

 

På forhånd takk,

Trond

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Einarbrevig
PARTNER

av Einarbrevig

sjekk moms oppsett, kontoavgrensinger og sjekk i logg filen til server. Mest sannsynlig får du ikke ført fordi den ligger innenfor en systemkonto som du ikke kan føre direkte på.

GunBev
CONTRIBUTOR **

av GunBev

Hei! 

Eg er ute for det same på revisorposteringer - på konti som var brukt i fjor. I mott høve gjeld dette konto 2401 som hjå oss heiter korrigering leverandører. Denne er uendra frå i fjor, men får feilmelding i år.

Godkjent løsning
trondw22
CONTRIBUTOR **

av trondw22

Jeg opprettet en ny konto utenfor kontospesifikasjoner "intervaller for kontogrupper reskontro". Da gikk det og revisor aksepterte.  Ikke den peneste løsningen, men....

 

Trond

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"