Mine områder
Hjelp
Emil Nilsen
CONTRIBUTOR *

Vedlegg til Faktura i Visma Global

av Emil Nilsen

Vi har lenge sendt ut faktura via Autoinvoice, og til PDF e-post via satsvise rutiner, men er det noen som kort kan forklare hvordan en får vedlegg til å følge med faktura som sendes ut elektronisk fra Global. Jeg har studert Global manual side for side, og testet lenge nå, men uansett hva jeg gjør, så sendes kun faktura, og vedlegg blir liggende igjen på server.. Vi har Global 7.8x32 på Windows server 2008.

6 SVAR 6
Emil Nilsen
CONTRIBUTOR *

av Emil Nilsen

Hei.

Ok, takk så langt.

Simen Veum
VISMA

av Simen Veum

Hei,

dette skal virke. 

For videre feilsøking i ditt tilfelle her må vi få din Visma Global forhandler på banen.

Community er ikke tiltenkt å vær en support kanal.

 

 

Emil Nilsen
CONTRIBUTOR *

av Emil Nilsen

Hei.

Fulgte brukertips, men like langt. Vedr Visma Autoinvoice utskriftsprofil: Må en anngi noe i "Ekstern sti til PDF-filer" (dette er tomt som default i utskriftsprofilen. I feltet "Mappe for PDF utskrift" er det anngitt sti som refererer til stien på server der alle vedlegg ligger. Vil dette fungere når rutinen kjøres fra arbeidsstasjon siden dokumenter ligger på server, eller må utskriftsrutine kjøres på server. ?

Simen Veum
VISMA

av Simen Veum
Emil Nilsen
CONTRIBUTOR *

av Emil Nilsen

Har testa litt mere, og har også snakket med Visma support, men de ga meg kun samme info som jeg allerede har lagt inn. Har det noe å si at vi kjører Global 7.80x32 på en W2008 64 server, eller er det noen triks som jeg ikke har fått med meg, som ikke står i manual etc.. ?

Simen Veum
VISMA

av Simen Veum
Hei,
jfr versjonsbrevet til 7.80 står følgende beskrevet:
Eksport av fil vedlegg for ordre, innkjøp og faktura i EDI\AutoInvoice
Det er nå mulig å legge til vedlegg som automatisk skal sendes sammen med f.eks en faktura via EDI\AutoInvoice. På utskriftsprofilen så er det et nytt felt «nøkkelordfilter for vedlegg» hvor man kan definerer et nøkkelord for vedleggene som skal inkluderes i eksporten av vedlegg.
 
Du kan definere flere nøkkelord atskilt med komma, F.eks Timeliste, Produkt spesifikasjon, som da vil eksportere alle vedlegg på en ordre som inneholder vedlegg med disse nøkkelordene. For å inkludere alle vedlegg benyttes *, uavhengig om vedleggene er definert med nøkkelord. For å inkludere alle vedleggene som ikke har definert nøkkelord benyttes %.
 
For å legge til vedlegg på f.eks en ordre så gjøres det som tidligere fra «Notat/Bilde» iconet og vedlegg. Når vedlegget er lagt til så må du definere nøkkelord for vedlegget ved å høyreklikke på vedlegget og «Endre nøkkelord for filvedlegg».
 
 Hvis dette ikke løser din utfordring, må du ta kontakt med din Visma forhandler for ytterligere support.
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"