Mine områder
Hjelp
ElinBringeland
CONTRIBUTOR ***

Ansatte får ikke lønnslipp

av ElinBringeland

Jeg har flere ansatte som ikke mottar lønnslipper når jeg sender de ut fra Visma Lønn.

Jeg får ingen feilmelding og alt ser OK ut hos meg. Det gjelder fremst utenlandske epostadresser, bl.a polske - det har jeg lest om tidligere at andre også har spurt om. Har det kommet en løsning på dette nå?

Jeg har også ansatte med eksempelvis online.no epostklienter, som heller ikke mottar lønnslipp. Hva skal jeg gjøre her?

 

Mitt siste spørsmål gjelder epostadresser med samme epostklient som den jeg sender ut lønnslipper fra, dvs. de som får lønnslippen på jobbmailen. Ingen av disse får lønnslippen direkte, men de mottar en Barracuda security gateway mail, hvor de må klikke in og velge Whitelist på meg som avsender.  Når dette er gjort så mottar de lønnslippen.

 

Noen andre som har samme problem, og hvordan løses dette? Av de med utenlanske epostadresser skaffer mange seg hotmail eller gmail, men ikke alle gjør det og da kvarstår problemet..  

13 SVAR 13
ElinBringeland
CONTRIBUTOR ***

av ElinBringeland
Vis mer

Hei,

 

Nå de siste månedene så har ansatte som jobbet flere år hos oss og aldri hatt problem med å få sin lønnslipp, plutselig sluttet å motta den. Er det en bug i Visma eller hvorfor skjer dette helt plutselig? Jeg får heller ikke noe feilmelding ved utsendelse og er da ikke klar over hvor mange dette faktisk gjelder. Men jeg får etterhvert beskejd fra alt fler om at deres ansatte mangler lønnslipp. Hva har skjedd og hvordan løses dette uten å bruke Visma.net payslip?

av Siri Johannessen

Har også fått meldt inn fra en kunde at flere av deres ansatte ikke får lønnsslipp. Av diverse årsaker ønsker de ikke å bruke Payslip.

Forstår at dette er et problem som kan løses ved at mottaker legger til avsender som trygg avsender/kontakt etc, men dette er ikke alltid så enkelt med ikke-datakyndige ansatte.  

Rune Djuvsland
PARTNER

av Rune Djuvsland

E-post viser seg å være mindre pålitelig. Vi ser det samme i H&L Lønn.

 

Mitt forslag er derfor: gå over til å benytte "Payslip"

Utrolig nok så koster det ingenting 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, Visma Lønn sin rutine for å sende ut lønnsslipper på e-post er meget enkel.

Visma Lønn forsøker å kontakte e-posttjeneren som er registrert  under ”Grunndata / Firmaopplysninger / Firma tillegginformasjon ”. Hvis dette går bra, så har ikke Visma Lønn noe mer kontoroll over hva som skjer videre.

Support har beskrevet mulige årsaker til at ansatte ikke mottar lønnslippen sin her:

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-Lonn/Lonnsslipp-pa-e-post/ta-p/25973

 

HKR
CONTRIBUTOR **

av HKR

Hei

Vi hadde Huldt&Lillevik lønn der alle fikk e-post med lønnsslipp. Når vi gikk over til Visma Lønn forrige måned, var det flere som ikke fikk e-post. Dette stemmer dårlig med at det er feil hos mottaker. Har dere fått noen annen løsning på problemet ? (og ja, vi sender på payslip til de som har lastet ned appen).

Anniqa Dahl1
CONTRIBUTOR ***

av Anniqa Dahl1

På Ansattbilde - flik Personalopplysninger - litt ned til venstre, må du huke av for å Kunne publisere lønnsslipp elektronisk. Er det gjort? Vet at det ble uteglemt en del ganger i begynnelsen, når jeg opprettet ansatte. 

 

 

 
 

 

HKR
CONTRIBUTOR **

av HKR

Ja, det er huket av på denne

Satish Chander
CONTRIBUTOR ***

av Satish Chander

Det må være noe spesielt med når lønnsslippen sendes via server/Visma lønn.

Har tatt opp dette med "mulige årsaker" med klienten (eller ansatte hos dem).

Lønnsslippen finnes hverken i søppelkassen eller noen andre steder hos dem.

 

Utrolig nok , når kopi av lønnsslippen sendes via Outlook (utenom server/VL), kommer denne frem hos den ansatte med en gang.

 

Så det må være noe med den måten dette sendes fra "Server" å gjøre.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

vi hadde samme problem - viser seg at lønnslippene blir avvist som søppelpost.

Årsaken er nok at pdf filen er passordbeskyttet - pga passordet kan ikke antivirus skanne den og så blir den avvist.

Løsningen har vært å legge til den epostkonto som lønnslippen  blir sendt ifra som trygg avsender - hvordan det gjøres kommer helt an på epostløsningen til mottaker.  Det er ikke alltid mottaker har tilgang til disse instillinger men det fungerer med live.com, outlook.com, gmail.com, osv. 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Samme problemet her også med online.no og utenlandske e-poster.

Jeg får kopi av alle lønnsslippene som er sendt på min mail så jeg ser der hvilke som ikke har gått gjennom.

Hvis jeg skriver inn e-postadressen direkte i mailen og sender lønnsslippen så går det,

så feilen må jo ligge i Visma Lønn.

Salina
CONTRIBUTOR *

av Salina

Jeg har det samme problemet, blir det noen løsning på dette?

Anita Brøseth
CONTRIBUTOR *

av Anita Brøseth

Har samme problemet her også. Ansatte med onlinekonto og de som bruker jobbmail får ikke lønnsslipp. Nå har det ordnet seg med jobbmailen, men ikke for de med onlinekonto. Nå er det andre ansatte som ikke får lønnsslipp, bla. med ntebb.no konto. Dette er en mailadresse det aldri tidligere har vært noe problem med. Når vi kontakter Eltele sier de at mailen stoppes hos mottaker, men synes det er rart når det ikke har vært noe problem tidligere. Ettersom det er flere som har samme problemet, må da feilen ligge en annen plass enn mottakeren??

Satish Chander
CONTRIBUTOR ***

av Satish Chander

Har samme problem her også. De med online-konto får ikke lønnsslipp. Trodde det var tilfeldig, men skjønner nå at det kan være en svakhet i systmet. Håper Visma finner en løsning på dette snart.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"