Mine områder
Hjelp
Kari-Gine
CONTRIBUTOR **

Differanse arbeidsgiveravgift mellom A07 og regnskap 6 termin 21

av Kari-Gine

Har et selskap som jeg får differanse mellom beregnet arbeidsgiveravgift konto 2770 opp mot hva som er beregnet på A07. A-melding terminoppgjør (A-02) stemmer med A-07.

Har sjekket at det ikke er bokført noe manuelt på konto 2770 i regnskapet og alle tallene fra regnskapsbilagene fra Visma Lønn stemmer mot det som er bokført på konto 2770. Har også kjørt en lønns-ticker og der kommer samme beløp på konto 2770 som er bokført i regnskap. 

Ved avstemming av resultatkontoene opp mot A07 så stemmer det men det er det som er beregnet som skyldig aga som er feil.

 

Noen som har opplevd det samme som vet hva årsaken kan være?

6 SVAR 6
Ørnulf Lindset
CHAMPION *

av Ørnulf Lindset

Jeg ville sjekket om betaling for T6-2020 stemmer med skyldig pr 31.12.2020.

 

Hvis kostnadsføringer i regnskapet i løpet av året stemmer med totalen av AGA i Visma Lønn, vil stort sett avsetninger til skyldig AGA (2770) også være korrekt.

Siden alle bokføring mot 2770 er verifisert vil jeg anta at overføring fra avsatt AGA av FP ifm utbetaling av FP er korrekt, og at total AGA i A07 for hele året lik total AGA fra VL.

Da står man vel strengt tatt bare igjen med at det er betalt et annet beløp enn det som stod som skyldig AGA ved forrige årsskifte.

Kari-Gine
CONTRIBUTOR **

av Kari-Gine

T6-2020 stemmer med det som var skyldig pr 31.12.20. Det er T6-2021 som er feil alt stemte tom T5-2021.

Kari-Gine
CONTRIBUTOR **

av Kari-Gine

Den er på kr 869,95, det er ikke store beløpet men det har alltid stemt før og det skal jo stemme også... Hadde det bare vært noen få kroner så hadde jeg ikke brydd meg  noe om det.

Nadja Sandström
CONTRIBUTOR ***

av Nadja Sandström

Ok, jag har haft samma problem sedan jag uppdaterade till senaste versionen av Visma Lönn, men då är det endast fråga om några kronor, så då kan jag nog inte hjälpa dig tyvärr. Känns som att det kanske är någon löneart som du använt som har fel konto? Har du använt en ny löneart så skulle jag börja med att titta där. 

Kari-Gine
CONTRIBUTOR **

av Kari-Gine

Har ikke brukt noen nye lønnsarter så der ligger ikke feilen... Men takk for tips :).

Nadja Sandström
CONTRIBUTOR ***

av Nadja Sandström

Hur stor är differensen?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"