Mine områder
Hjelp
Mette Nybakken1
CONTRIBUTOR ***

Fagforeningskontingent som hittilverdi

av Mette Nybakken1

Hei!

Jeg holder på å ta i bruk Visma Lønn, og skal registrere hittilverdier. Men jeg får ikke lagt inn trukket fagforeningskontingent hittil i år. Jeg har forsøkt både å importere og registrere manuelt, men ved import får jeg beskjed om at lønnsart 470 ikke eksisterer, og ved manuell registrering får jeg beskjed om at det er ugyldig lønnsart. Men lønnsart 470 finnes jo i lønnsartregisteret.

Noen som kan hjelpe meg?

 

Mette Nybakken

2 SVAR 2

av Ferdane Jaha-Mehmeti

Hei, 

Fint at dere forsøker å hjelpe hverandre.

Hvis du følger dette brukertipset, så er ikke det nødvendig å ha en ekstra lønnsart.(variabelt forskudd)

https://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/Oppstart---Faste-transaksjonerregistreringer/Oppstart-midt-i-aret--saldoinnlegging/

 

Skulle du ønske mer support må du gjerne ta kontakt med din forhandler eller oss på Visma Support. 

Savner du kontaktinformasjon til din forhandler, ta kontakt på kundesenteret@visma.no.

 

Med vennlig hilsen,
Ferdane / Support Lønn & HR

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Mette,

Du må overføre faste transaksjoner, og så legge inn verdien på beløp på linje hvor lt-art 470 kommer. Beløpet vil da komme med minus. Dette vil resultere i at du får differanse på "nullkontrollen" på regnskapsbilaget ditt.

Før derfor en manuell linje f.eks. mot lt-art variabelt forskudd med motsatt fortegn. Nå vil lønnskjøringen/regnskapsbilaget gå i null, samtidig som hittil verdien er registrert inn. Husk at du ikke skal overføre til økonomisystemet når du godkjenner lønnskjøringen.

Lykke til 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"