Mine områder
Hjelp
Rune Karlsen1
CONTRIBUTOR *

Fagforeningstrekk på 6510 Feriepenger tilgode, ordinære

av Rune Karlsen1

Lønnsart 6510 er lagt inn som standard med fagforeningstrekk. Likevel opplevde jeg i år at det ikke ble trukket kontingent ved beregningen. Noen andre som har opplevd det samme? Noen som har en løsning på det?

5 SVAR 5
Rune Karlsen1
CONTRIBUTOR *

av Rune Karlsen1

God ide. Tusen takk. Da gjør jeg også det :).

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei! Jeg har gjort den samme tabben. Beregnet da manuelt hva som skulle vært trukket i fagforeningskontingent og la det inn på neste lønn med en lønnsart som jeg kalte "Fagforeningskontingent - beløp". Forskjellen på denne nye lønnsarten i forhold til vanlig fagforeningstrekk er at bilagstypen = trekk og behandlingsregel = beløp. Ellers er lønnsartene like.

Rune Karlsen1
CONTRIBUTOR *

av Rune Karlsen1

Da har jeg neste problem. Må få beregnet denne fagforeningskontingenten i ettertid. Må jeg lage en egen lønnsart som fungerer kun som grunnlag for fagforeningskontingent, altså en informasjonsart. Eller ligger det en inne allerede? Har sett etter en ,men finner ingen.

Rune Karlsen1
CONTRIBUTOR *

av Rune Karlsen1

Tusen takk 🙂

av Cathrine Vallestrand

Hei,

Huken for fagforeningstrekk på selve lønnsarten vil ikke si at det automatisk vil bli beregnet fagforening. Denne huken betyr kun at denne lønnsarten er med i grunnlaget for fagforening, dersom noan av de ansatte har dette.

I en lønnskjøring med feriepenger må man da huske på og overføre faste transaksjoner på vanlig måte for å få fagforeningstrekkene over.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"