Mine områder
Hjelp
Anne Aukland
CONTRIBUTOR **

Faste transaksjoner ved delvis permittering

av Anne Aukland

Hei,

Vi har flere delvis permitterte og vi registrerer ikke permittering via fraværsregistreringen, men direkte i ansattbildet, har i tillegg oppgitt permitteringsprosent jf. veiledning fra Community og dette ser riktig ut på Arbeidsstatus . Imidlertid er det kun valg "permittert uten lønn" og da får vi ikke overført faste transaksjoner. Er det noe jeg har misforstått eller oversett?

Mvh

Anne Aukland

3 SVAR 3
Anne Aukland
CONTRIBUTOR **

av Anne Aukland

Hei og takk for svar,

Det er en løsning på svaret, men da fremgår det ikke klart på A-melding hvilken type permisjon. Vi har ikke tatt i bruk fraværsregistreringen fordi våre ansatte jobber i turnus 6:8 og da vil det bli et stort arbeid å legge inn denne for å få et riktig bilde av fraværet.

 

Krysser fingrene for at vi får ytterligere et valg i ansatt bildet for!

Godkjent løsning
Renate Martensson
VISMA

av Renate Martensson

Hei igjen,

 

Permitterte skal ikke registreres med "Type permisjon", det gjelder kun Permisjoner.

For permitterte velger du "Ingen verdi" i type permisjon.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

av Renate Martensson

Hei,

 

som beskrevet i brukertipset her så vil ikke faste transaksjoner komme over når ansatte har arbeidsstatus 6 - permittert uten lønn.

Delvis permittert:

For ansatte som blir delvis permittert er vår anbefaling at du lar den ansatte stå som aktiv i ansattopplysningsbilde, og at du overstyrer arbeidsstatus til permittert under Arbeidsforhold / Arbeidsstatus med Fra dato og perm.prosent.

På den måten vil alle faste transaksjoner bli overført. Overstyr feltet "Angi % redusert fastlønn ved perm." - mer informasjon kan du se her.

 

Per nå er det kun Permittert uten lønn vi har i forbindelse med arbeidsstatus permittert, det ligger ønske om å få en til status her.

 

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"