Mine områder
Hjelp
AF AS
CONTRIBUTOR *

Feil feriepengegrunnlag etter korrigering av sluttoppgjør

av AF AS

Hei! Jeg kjørte sluttoppgjør på en ansatt i 2022, men så ble dette korrigert da han ombestemte seg og ønsket å få sluttoppgjøret i 2023. Fulgte oppskriften vedr korrigering av sluttoppgjør. Nå skal sluttoppgjøret kjøres i 2023, men da står feriepengene som utbetalt på feriepengelisten og kommer ikke opp når jeg bruker lønnsart 296. Jeg har prøvd med lønnsart 292 og lagt inn beløp manuellt men den nullstiller seg når jeg tar lønnsberegning. Hvordan løser jeg dette?

2 SVAR 2

av Renate Martensson

Hei,

 

som det også står i brukertipset så må selve utbetalingen også gjøres manuelt.

 

MERK! Den nye lønnsarten for korrigering av feriepenger vil ikke påvirke feriepengelista. Dvs at beløpet som er av feriepenge til gode vil fortsatt stå til 0. Korrigeringen er kun i forhold til innberettning og betaling. 

Når feriepenger skal utbetales på nytt må du bruke den nye lønnsarten til å manuelt utbetale det den ansatte skal ha i feriepenger / sluttoppgjør. 

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support.

AF AS
CONTRIBUTOR *

av AF AS

Ja det kanskje var litt dumt formulert fra min side. Spørsmålet var egentlig hvordan utbetale manuellt. Jeg prøvde å bruke den nye lønnsarten til å manuellt utbetale sluttoppgjøret men fikk feil. Løste det etter hvert med å lage enda en ny lønnsart.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"