Mine områder
Hjelp
FrodeSFF1
CONTRIBUTOR **

Feil i A-melding - beregningskode ekstra arbeidsgiveravgift

av FrodeSFF1

Har fått brev fra Skatteetaten om at jeg må rette en a-melding.

 

Feilmeldingen sier:

MAGNET_EDAG-197 - Oppgitt kombinasjon av beregningskode, sone og sats er feil

Oppgitt beregningskode er ekstra arbeidsgiveravgift. Oppgitt sone er 1. Oppgitt sats er 0

 

Får merkelig nok denne feilmeldingen kun på en lønnskjøring i februar, og ikke på tidligere eller senere lønnskjøringer selv om det ikke er gjort noen endringer.

 

Har forsøkt å sende erstatnings-Amelding, men får samme feil. Hva er galt, og hvordan korrigerer jeg dette?

7 SVAR 7
Hanne_K
CONTRIBUTOR *

av Hanne_K

Hvordan korrigeres denne feilen, skal man korrigere i lønnsart eller i godkjent lønn?

FrodeSFF1
CONTRIBUTOR **

av FrodeSFF1

Ser nå meldingen under lå ute på et Visma-forum. Er dette blitt løst i patch 2?

 

MERK! 
Du vil få en feilmelding i versjon 17.10 dersom du sender en a-melding hvor du har en lønnskjøring hvor lønn på en eller flere ansatte generer 5% i aga.
Feilmeldingen sier:  "EDAG-197 - Oppgitt kombinasjon av beregningskode, sone og sats er feil".Dette skal bli løst i en patch, og vi skal informere om dette på Community når den er klar.
Har du sendt a-melding? Nullstill denne, og vent med innsending av ny a-melding til patchen er lansert.

Godkjent løsning
Reverta Al-Safar
VISMA

av Reverta Al-Safar

Hei,


Dette er en feilmelding som kommer av en feil relatert til ekstra arbeidsgiveravgift ved innsending av dette til A-meldingen, og er løst i patch 2 som du kan lese mer om her:

https://community.visma.com/t5/Nyheter-i-Visma-Lonn/Visma-Lonn-patch-17-10-2-er-tilgjengelig-under-q...

 

Mvh

Reverta / Visma Lønn Product Expert

FrodeSFF1
CONTRIBUTOR **

av FrodeSFF1

Har installert v17.10 patch 2 og får dessverre fortsatt samme feil etter å ha nullstilt den opprinnelige a-meldingen og forsøkt å sende den på nytt...

av Reverta Al-Safar

Hei igjen,

 

Det er kun dersom lønnsarten er haket av for "Arbeidsgiveravgift" at kan være med på å utløse ekstra arbeidsgiveravgift. Vanligvis har ikke utleggslønnsarten hverken a-meldingsnr. eller arbeidsgiveravgift på. Så her mistenker at jeg det kan være noe annet feil.

Anbefaler deg å ta kontakt med support, med skjermbilde av feilmeldingen og bilde av versjonen du har under "Hjelp / Om Visma Lønn".

 

Mvh

Reverta / Visma Lønn Product Expert

FrodeSFF1
CONTRIBUTOR **

av FrodeSFF1

Mistenker feilen stammer fra en lønnsart 810 - Utlegg representasjon ikke-fradrag

 

Det er i alle fall den eneste lønnsarten hvor ansatt allerede har oversteget grensen for ekstra arbeidsgiveravgift, og denne lønnsarten har heller ikke vært brukt på andre lønnskjøringer, noe som forklarer hvorfor dette er eneste feilmelding.

 

Men var ikke lett å skjønne hvordan dette skal korrigeres, og redd flere enn meg kommer til å oppleve slike feil etterhvert som grensen for å utløse den ekstra arbeidsgiveravgiften krysses.

Ørnulf Lindset
CHAMPION *

av Ørnulf Lindset

Det er en del innstillinger fra lønnsarter og annet som blir med ned på godkjente lønnslinjer. og som dermed ikke påvirkes av at nye innstillinger på lønnsarter. 

Du må nok antakelig inn på menyen Forespørsel>Godkjent lønn - og se på en eller flere lønnslinjer som er med på aktuell lønnskjøring og se om det er avvik på disse i forhold til samme lønnsarter før og etter. Det er mulig å gjøre rettinger i denne visningen slik at innberetningen blir rett og godkjent.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"