Mine områder
Hjelp
Tone Fjeld
CONTRIBUTOR *

Feilmelding: Fødselsnr. eller identifikator mangler

av Tone Fjeld

Har en ansatt (selvstendig) som er reg. med org.nr. , hvor det er satt sluttdato 30.05.14, og arbeidsstatus "Sluttet". Hvorfor får jeg da denne meldingen? Hvis systemet kun tar med seg de 6 siste månedene så burde vel ikke denne bli tatt med? Vi har kun org. nr på endel selvstendig næringsdrivende - er det sånn å forstå at dette ikke går igjennom i A-ordeningen?

 

Mvh Tone F. Fjeld

 

 

3 SVAR 3

av Gunnar Glendrange

Tror ikke jeg skjønte spørsmålet ... om de er vanlig selvstendige skal de altså ikke innrapporteres som del av A-meldingen lengre, så da er det ingen "vits" å registrere dem i lønn.

Camilla Oppegaard
CONTRIBUTOR ***

av Camilla Oppegaard

Vi har rundt 320 næringsdrivende som hittil har vært innrapportert i kode 401/818. Utbetalinger til disse er ikke reskontroført på ordinær måte i regnskapene ellers. Trenger en form for dokumentasjon av sum midler som er utbetalt evt returnert i løpet av året. Vet at skatteetaten/Altinn mener at vi skal benytte det nye skjemaet som skal komme - men det er helt umulig for oss å vite sum pr mottager dersom vi ikke kan kjøre dette via VL. Det store spørsmålet for oss er om vi kan bruke disse "ansatte" i VL i 2015 selvom de er "sluttet" 31.12.2013? Kommentar?

av Gunnar Glendrange

for "ansatte" uten fødselsnr må du angi sluttdato i 2013 faktisk for at de skal holdes utenom innrapporteringen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"