Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feilmelding RA-0500 SSB Lønnsstatistikk - yrkesbetegnelse mangler

av Anonymous

Får følgende feilmelding fra Altinn ved kjøring av rapporten:

The 'http://seres.no/xsd/StatistiskSentralbyrå/RA-0500_M/2013:yrkesbetegnelse' element is invalid - The value '' is invalid according to its datatype 'http://seres.no/xsd/StatistiskSentralbyrå/RA-0500_M/2013:AnsattYrkesbetegnelseSpesifisertAnsatt_16491' - The actual length is less than the MinLength value.

Yrkesbetegnelsesfeltet er tomt i Visma Lønn og det er ikke redigerbart. Hva gjør jeg for å få rapportert inn?

11 SVAR 11
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du kan ta ut denne rapporten under andre rapporter og SSB lønnstatistikk elektronisk

Deretter laster du opp i Altinn - det finnes en skjema som heter RF-0724 dataoverføring av lønnsstatistikk 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei. Har fått samme feilmeldinger som deg. (kode _16941 )

Gikk inn å la inn riktig yrkeskode og stilling på ALLE ansatte. Eg prøvde igjen, og får fortsatt feilmelding.

Men nå er det kun en linje (en ansatt) eg får feil på .

Har dobbeltsjekka og trippelsjekka alt - og det finnes igjen feil på kodene.

Såg ditt tips om at du prøvde neste dag og da var alt i orden. Eg venta til over helga, men når eg prøver i dag får eg samme

feilmelding....

Noen som har opplevd noe lignende?? Tips....?

av Inger-Grethe Slettingdalen

Gjorde et nytt forsøk i dag med innrapportering til SSB.

Denne gangen gikk det gjennom uten feilmelding.

Hva som har skjedd i mellomtiden, vet jeg ikke.

 

IGS
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Må man også ha yrkeskode på selvstendige næringsdrivende?

av Inger-Grethe Slettingdalen

Sitter med utskrift av linken du referer til, og som jeg skriver er alt sjekket. 
Alle ansatte har riktig stilling,riktig yrke og riktig yrkeskode.
Alle ansatte ligger inne med disse verdiene. Er det noe jeg har oversett.... Ingen av feltene er blanke.

IGS
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Du skriver ikke hva du har sjekket, annet enn "alt som tenkes kan" 

Har du f.eks forsøkt å lese svaret her litt lenger opp:

De ansatte må være registrert med "stilling"

http://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/AA-register--SSB/SSB-lonnsstatistikk-versjon-780/

 

av Inger-Grethe Slettingdalen

SSB STATISTIKK FOR 1.OKTOBER 2014

Her får vi akkurat samme feilmelding, så jeg antar da at feilien ikke ligger hos meg

Vi kan ikke se at det mangeler noe informasjon etter å ha gått gjennom alt som tenkes kan.

Er det Visma eller er det SSB som kan svare oss hva kode _16941 står for.

Blir fortvilt når vi ikke finner ut av dette og vet at purrebrev venter om noen dager.

Vi har oppdatert til versjon 9,0.

IGS
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

I feltet stilling inne på den ansatte, må ein opprette stillinger sjølv eller kan ein importere eit standard register?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

De ansatte må være registrert med "stilling"

http://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/AA-register--SSB/SSB-lonnsstatistikk-versjon-780/

Godkjent løsning
Evy-Anne Leikvoll
CONTRIBUTOR **

av Evy-Anne Leikvoll

Hei!

 

Er det noen som har svaret på spørmålet over?

Nå har jeg fått samme feilmelding fra Altinn og får ikke levert lønsstatisikken.

Tekst i feltet yrkesbetegnelse kommer automatisk i Visma lønn når yrkeskode blir lagt inn.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Dessverre ser det ikke ut til at det er noen andre medlemmer i Community som vet svaret på spørsmålet ditt.

Hvis noen av dere som er medlem her i Community vet svaret så må dere mer enn gjerne hjelpe hverandre og legge inn svar.

Vi ønsker selvfølgelig at du skal finne ut av utfordringen din. Skulle du ønske support må du gjerne ta kontakt med din forhandler eller oss på Visma Support. Savner du kontaktinformasjon til din forhandler, ta kontakt på kundesenteret@visma.no

Mvh Anniken

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"