Mine områder
Hjelp
Unni Isaksen
CONTRIBUTOR ***

Feilmelding: inntektsmottaker mangler identifikasjon

av Unni Isaksen

Vi betaler lønn til daglig leder i vårt søsterselskap i Kina.  Hun arbeider i Kina, bor i Taiwan. Er aldri i Norge. Har tildligere kunnet bruke f.dato + 00000 på LTO.

Har prøvd å sende A-melding men får feilmeld: "Inntektsmottaker mangler identifikasjonsnummer (fødselsnr/dnr eller internasjonal identifikator i en startfase)."

Har registrert: navn, adresse, land, id type (pass) og passnr.  Hvis jeg registrerer fdato i VL kreves det at også personnr fylles ut.  Har prøvd med 00000 som personnr, men det godtar ikke Ameld. Hvis feltet for fnr står blankt får jeg også feilmelding fra Ameld. Da har jeg jo ikke sendt info om fødselsdato.

Sentralskattekontoret sier hun ikke skal ha tildelt Dnr.

Noen som har et godt forslag til hvor jeg skal registrere fødselsdato? Håper hvertfall det er infoen som mangler..

Mvh Unni

 

 

9 SVAR 9
Merete Leby
CONTRIBUTOR ***

av Merete Leby

Takk 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Legg inn sluttdato tilbake til 31.12.13.

 

Anniken

Merete Leby
CONTRIBUTOR ***

av Merete Leby

Har utlendinger som står med sluttdato i 2014. Får likevel feilmelding om at Fødselsnr eller identifikator mangler når jeg sender inn a-melding for januar. Hvordan blir jeg "kvitt" disse? 

Unni Isaksen
CONTRIBUTOR ***

av Unni Isaksen

Etter å ha pusta dypt og gått ei runde rundt bygget, fant jeg tilslutt et felt på LTO i altinn der jeg kunne registrere fødselsdato!

dd.mm.åååå.

Oppgave levert 🙂

Unni Isaksen
CONTRIBUTOR ***

av Unni Isaksen
Begge utlendingene mine stoppet i altinn på lønns og trekkoppgavene.
På de siste innsendingene til A meldingen har det gått greit, har bare fått beskjed om at jeg må sjekke om de skal ha Dnr.
Altinn sier nå:
VedleggRF-1015U Lønns- og trekkoppgave for 2014Dette skjemaet er kontrollert. Nedenfor listes feil som må rettes før innsending.
 
Skatteetaten sier nå at de kan ikke bruke passnr som indentifikator, de vil fortsatt ha fødselsdato+00000 som de har fått før (!!).  Får ikke signert resten av oppgavene så lenge dette mangler. Ser ikke så mange andre løsninger enn å slette de to utlendings-oppgavene, og heller prøve å få de inn på annnen måte.  Men hvis noen har en løsning er ikke siste frist før mandag.... 
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Vi har nå fått testet dette fra Visma Lønn og det fungerer å legge inn identifikator på den ansatte. La fødselsnummer feltet stå blankt og definer identifikator på den ansatte. Husk også på å legge inn fødselsdato under "7 - Personalopplysninger" på den ansatte.

Får du fortsatt feil i tilbakemeldingen er det andre ting som mangler. Gå igjennom sjekklisten vi har lagt ut her: http://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/Altinn/A-ordningen-innfores-1...

 

For videre support ta kontakt med din forhandler eller oss på support.

 

Mvh Anniken

Merete Leby
CONTRIBUTOR ***

av Merete Leby

Hei, har nå stresset verre med det samme... Er det altså slik at fødselsnummer ikke skal registreres for denne type ansatte? Dette må vel Visma vite?

 

Unni Isaksen
CONTRIBUTOR ***

av Unni Isaksen

Ringte nettopp Support og der fant de ut at feilmeldingen er en feil fra Altinn.

Feltet for fødselsnr skal være blankt. Altinn har fått meldt inn saken sier VL.

Synes det burde gå an å finne info om både på A-ordningssidene og VL sin side! Har brukt altfor mye tid på leiting, prøving og feiling. 😞

A ordningen svarer nå etterpå bl.a:

"For meg ser det ut til at det ikke er oppgitt noe identifikasjonsnr. ??

Det mangler iallfall en del informasjon her."

 

Så da er jeg egentlig like langt. Håper dere (A ordn/VL) heller kan ta dette direkte, jeg kontakter ikke support en gang til om samme sak.. På denne siden av nytår hvertfall..

 

 

 

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,
Dessverre ser det ikke ut til at det er noen andre medlemmer i Community som vet svaret på spørsmålet ditt.
Hvis noen av dere som er medlem her i Community vet svaret så må dere mer enn gjerne hjelpe hverandre og legge inn svar.

Vi ønsker selvfølgelig at du skal finne ut av utfordringen din. Skulle du ønske
support må du gjerne ta kontakt med din forhandler eller oss på Visma Support. Savner du kontaktinformasjon til din forhandler finner du dette her: http://community.visma.com/no/software/kontakt-oss/
Mvh

Boontharika Nilsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"