Mine områder
Hjelp

Feriepenger ved sykemelding

av Anne Britt Urheim-Eriksen

Vi har en arbeidstaker som har vært 50 % sykemeldt fra mars og 100 % sykemeldt fra september og ut fjoråret. Han har mottatt lønn fra oss hele tiden, dvs at vi har avsatt feriepenger for han og han står med feil sum feriepenger tilgode på lønnsslippen.

Hvordan skal jeg regne hvor mye feriepenger han skal fra oss. Og hvordan fører jeg ev det han ikke skal ha i feriepenger fra oss?

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Se vår veiledning på "Saldoinnlegging".

Mvh Anniken

av Anne Britt Urheim-Eriksen

Jeg har ikke lønnsart 299, og når jeg søker på korr.feriepengegrunnlag får jeg ikke opp noe.

Godkjent løsning
Morten A. Karlsen
VISMA

av Morten A. Karlsen

Hei. Lønnsart 294 skal kun bruke ved oppstart av programmet. Bruk lønnsart 299.

Anne Keth Markegård
CONTRIBUTOR *

av Anne Keth Markegård

Hei.

Jeg prøver meg med et svar til deg. Har ikke hatt problemet selv, men dersom jeg skulle ha endret feriepengegrunnlaget ville jeg gjort følgende: Jeg ville ha regnet ut feriepengegrunnlaget manuelt.  Ved korrigering benyttet Lønnsart 294 korrigering av feriepengegrunnlag i fjor eller lønnsart 299 Korr. feriepengegrunnlag. (nærmere forklart i hjelp).  mvh Anne Keth

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, 

Dessverre ser det ikke ut til at det er noen andre medlemmer i Community som vet svaret på spørsmålet ditt. 

Hvis noen av dere som er medlem her i Community vet svaret så må dere mer enn gjerne hjelpe hverandre og legge inn svar. 

Vi ønsker selvfølgelig at du skal finne ut av utfordringen din. Skulle du ønske

support må du gjerne ta kontakt med din forhandler eller oss på Visma Support. Savner du kontaktinformasjon til din forhandler finner du dette her: http://community.visma.com/no/software/kontakt-oss/

Mvh Anniken

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"