Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Fordeling lønn på to avdelinger for 1 ansatt

av Anonymous

Er det noen som vet om det går an å fordele lønn på to avdelinger for en ansatt i lønnssystemet?

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Morten A. Karlsen
VISMA

av Morten A. Karlsen

Hei, vi har nå utvidet brukertipset med forklaring på din meldingen. 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg får fortsatt ikke dette til å fungere... Jeg skal fordele på prosjekt og ikke avdeling. Har opprettet fordelingsnøkkel, og lagt inn dette under faste transaksjoner og fastlønn på den ansatte. Ved overføring av faste transaksjoner får jeg beskjeden "prosjekt er ikke utfylt", og fastlønna blir ikke overført. Prøver deretter å legge inn fastlønna manuelt, men får beskjeden "prosjekt må utfylles for konto 5000". Prøver så å legge inn prosjektnr, og får da beskjeden "fordelingsnøkkel er registrert og inneholder fordeling på ansvarsenhenten".

Får dermed ikke fordelt på prosjekt..... Er det noen som har noen tips?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Vi har lagt ut et brukertips på fordelingsnøkkel.

Mvh Anniken

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Gjelder dette når lønn for begge avd skal på samme kjøring? Jeg prøvde meg med en som skulle ha 70,5% og 29,5% men da får jeg jo to fordelingsnøkler...

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Gå inn på grunndata og fordelingsnøkkler. Opprett ny ( her lager du et navn ) legg inn avd og stillings % i andel. Gå så inn på ansatt og stå på fanen med fastetransaksjoner og fast lønn. Nederst i bildet ligger Fastelønnstransaksjoner tillegg. Her legger du inn fordelingsnøkkel nr.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"