Mine områder
Hjelp
signeringsnøkkel
CONTRIBUTOR *

Føre firmabil og otp på en ansatt som er permittert

av signeringsnøkkel

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan få ført firmabil og otp på en ansatt som er permittert 100% ? Jeg prøver å skrive ansattnr i lønnskjøringen jeg har opprettet og får feilmeldingen "arbeidsstatus sier at lønn ikke skal utbetales" og når jeg klikker "ok" på denne så kommer neste feilmelding "lønnsart må angis"

Men jeg får ikke legge inn noen lønnsart og hele linjen ender tilslutt opp med å forsvinne fra registreringen.

Må det settes en annen status eller noe på den ansatte for å klare å registrere inn data før årsavslutning?

Mvh Gitte Berland

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Renate Martensson
VISMA

av Renate Martensson

Hei,

 

Når ansatte har status "Permittert uten lønn" vil det ikke være mulig å overføre faste transaksjoner som Firmabil.

For å føre firmabil må du ta kopi av standard lønnsart for Firmabil og bruke denne, dette kan du lese mer om i dette brukertipset.

 

Videre får du meldingen som du sier at "arbeidsstatus sier at lønn ikke skal utbetales", men denne kan du trykke "ok" på, og deretter føre lønnsarten du har laget for firmabil, og otp.

 

I versjon 15.10 som er ute nå har vi fått en ny status som heter "Permittert" og med denne statusen vil du få overført faste transaksjoner og føre lønn uten å få melding.

 

Mvh Renate, 

Visma HRM Support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"