Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Highlighted
CONTRIBUTOR *

Frikort-saldo ikke oppbrukt når evnt %-kort kommer

Hei,

Vi henter inn nye skattekort og en ansatt har endret skattekortet sitt til prosenkort fra frikort.

Skal det ikke da tas i bruk det nye skattekortet?

Vi opplever at prosenten er registrert på den ansatte, men det brukes fremdeles av frikort-saldoen når vi lønnsberegner.

10 SVAR 10
CONTRIBUTOR *

Re: Frikort-saldo ikke oppbrukt når evnt %-kort kommer

Hei!

Vi har opplevd det samme.

Måtte korrigere lønnsslipper etter at klienten hadde oppdaget at det ikke var trukket skatt på en ansatt.

Håper at Visma finner en løsning på dette snart.

Hei,

Vi er desverre klar over det problemet. Saken er meldt videre.
Vi håper at dette vil bli løst i kommende versjoner.

Mvh Sandra.  

CONTRIBUTOR *

Hei

Dette er jo en feil i systemet så man kan jo ikke bare håpe at dette blir løst.

Dette må rettes asap. Vi kjører lønn for en sesongbedrift med mange ansatte (ca 400) som har frikort. Noen av disse vil i løpet av en sesong endre sitt frikort til skattekort og det blir jo helt umulig å ha manuell kontroll på dette.

Vi må stole på at systemet håndterer dette korrekt!

Det er en glede å kunne informere om at dette blir løst i Visma Lønn versjon 10.0   (som vi håper kommer i løpet av måneden).

CONTRIBUTOR *

Hei

Jeg har samme problemstilling som blir spurt om tilbake til 2015. Det blir ikke trukket skatt på lønnen selv om det er endret til prosenttrekk. Frikortsaldoen blir bare redusert. Skulle ikke dette være oppdatert etter versjon 10? Vi har versjon 12.10.

Jo, om person går fra frikort til vanlig skattekort (tabell eller %), så skal det løses automatisk.

Jeg vil anbefale deg å ta bort frikort-opplysningene (som tydeligvis henger igjen), sjekke at skatten da beregnes - og ha et ekstra øye med personen ved neste lønnskjøring.

Lykke til!

CONTRIBUTOR ***

Vi har også denne feilen, og fikk beskjed fra vår leverandør om at det er en feil i versjon 12.10, antagelig tilsvarende den i 2015.

Det kom en patch til 12.10 som følge av ny skattekortrutine. Nå har uansett versjon 13 kommet, så legg inn den så går det bedre.

CONTRIBUTOR *

Har versjon 13.0 og har samme problem. Ansatt beholder frikortsaldo etter å ha fått %kort.

Jeg har versjon 13.10, og har også dette problemet.

Har en stor kunde med mange med frikort, og det er ikke akseptabelt å måtte bruke masse tid på å gjennomgå alle med frikort hver eneste måned.